اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| شهریار، آخرین سلطان عشق سید محمدحسین شهریار در 27 شهـریـور 1367 هجری شمسی با همان عشق سوزانی که در دل داشت از زندان تن رها شد و به سوی معبود پر کشید، او به دور از خشکناب و حیدربابا پس از 82 سال عمر پر بار بر روی تخت بیمارستان در بیمارستان مهر تهران بدرود حیات گفت و بنا به وصیتش در زادگاه خود در مقـبرةالشعـرا، محل تاریخی سرخاب تبریز مدفن بیش از 400 شاعر و عارف نامی با شرکت قاطبه مردم و احترام کم نظیر به خاک سپرده شد.
۱۴۰۰-۶-۲۷ ۰۰:۰۱ http://fna.ir/3q6aq
0

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هنوز هیچ شاعری نتوانسته همانند شهریار ملک سخن، تصویری زیبا و خیال‌انگیز از دنیای کودکی بکشد، واژه‌ها در تسخیر اویند، طوقی برگردنشان آویخته و به هرجا که بخواهد می‌کشد، شعر او درد انسانهاست و شاهکار او حیدربابا.

با حیدربابای او که همراه می‌شوی، می‌روی به کوچه پس کوچه‌های کودکی، جائی که مهربانی را جا گذاشته‌ای و صداقت را تنها راه کرده‌ای، حیدربابای او حرف همه انسانهاست و تفسیری زیبا از زندگی تمام آدمیان.

حیدربابای شهریار گاه می‌خنداند، گاه می‌گریاند  گاه تو را میان گذشته‌های دور سرگردان رها می‌کند و گاه صدای موذن محله را در گوشت نجوا می‌کند.

با حیدربابا که انس می‌گیری، زندگی برایت معنا می‌شود، بغض گلویت را می‌گیرد و دوست داری از ته دل فریاد بزنی به آرامستان بروی و سر برمزار عزیزان بگذاری و بلندبلند گریه کنی.

حیدربابا بیدارت می‌کند از خواب چندین ساله و تداعی می‌کند دنیای خوش کودکی را، تفسیر می‌کند روزهایی را که هنوز الفبای اندوه را نیاموخته بودی و نمی‌دانستی زندگی و سرنوشت چگونه آدمی را تسلیم خود می‌کند، نمی‌دانستی چرا پیرمردان خمیده پشت گشته‌اند، نمی‌دانستی چرا از ته دل آه می‌کشند و نمی‌دانستی چرا بزرگترها ساعت‌ها به فکر رفته و دنیا را نکوهش می‌کنند.

حیدربابا اوج هنر شهریار و حاصل وفاداری و باور عمیق او به سادگی‌های سرزمینش است.

انتهای پیام۶۰۰۰۲/س/ر

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول