اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش هشت هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ع‍لی تشنه‌دل بعد از ظهر امروز در سیصد و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی، ۱۲۸ مصوبه در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۵۵ درصد مصوبات در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار، اجرایی شده است که بقیه نیز به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در همین حوزه، کمیته‌ای با نام رصد مصوبات واحدهای تولیدی مشکل‌دار تشکیل شد که باید گفت اهمیت بسیار بالایی دارد.

تشنه‌دل با بیان اینکه مسأله زیرساخت‌ها ازجمله کمبود آب، از موانع جدی و مشکل مهم توسعه صنعت در استان سمنان است، اضافه کرد: ما به‌صورت جدی از استقرار صنایع آب‌بَر در این استان جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه برق واحدهای صنعتی نیز از دیگر مباحثی است که باید برای آینده تمهیدات جدی اندیشیده شود، عنوان کرد: رفع تعهدات ارزی برخی از واحدهای صادرات محور، تخصیص ارز از سوی بانک مرزی و تعرفه‌های جدید گاز از دیگر چالش‌های پیش روی حوزه صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بر اساس گزارش‌ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در زمینه تسهیلات رونق تولید، درمجموع ۳۹۹ طرح به مبلغ ۳۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل تصریح کرد: تاکنون ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری هشت هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان سمنان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۴۸ پرونده با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است، اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید استان سمنان، در این جلسه مشکلات برخی واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد تعیین تکلیف شوند 

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: سیاست اصلی و اولویت نخست ما در بخش صنعت استان، حفظ و ارتقای وضع موجود است و پس از انجام اقدامات مؤثر در این حوزه، از حضور سرمایه‌گذاران جدید در استان نیز استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و اقتصادی در ۱۹ شهرک صنعتی استان سمنان استقرار دارند، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون فعالیت خوبی داشته که نیاز است در راستای تحقق شعار سال و عمل به تأکیدات ریاست جمهوری، تلاش بیشتری در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بانک‌های عامل استان نیاز است تا برای جلسه آینده تلاش مضاعفی در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی داشته باشند، تصریح کرد: در مسیر حمایت و تقویت صنعت در استان و رفع مشکلات موجود، علاوه بر تلاش بیشتر و ویژه بانک‌های عامل، باید از ظرفیت و پتانسیل فرمانداران و مدیران حوزه شهرستان‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در بحث تسهیلات رونق تولید نیز در کشور پیشرو باشیم.

هاشمی کمبود آب را از مشکلات استان سمنان دانست و با بیان اینکه مصرف ۸۹ درصدی منابع آبی استان در بخش کشاورزی، باید مدیریت و اصلاح شود، گفت: مدیریت پساب واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان از دیگر راهکارهای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی و توسعه صنعت استان است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار، تأکید کرد: واحدهای تولیدی که در تملک بانک قرار داشته و یا به دلیل نبود نقدینگی و فرسودگی ماشین‌آلات، با مشکل روبه‌رو بوده و راکد هستند، باید تقویت و تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت واحدهای صنعتی استان استفاده کرده و شاهد رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید و صنعت در استان باشیم.

استاندار سمنان سه موضوع صنعت، کشاورزی و گردشگری را موتور محرکه استان دانست و افزود: سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و گردشگری استان به‌صورت ویژه و در کنار آن تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، باید تلاش کنند تا شاهد تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی کشور در حوزه استان سمنان بوده و به‌نوعی در این زمینه نیز در کشور پیشرو باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول