اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیام تبریک امیرعبداللهیان به همتای عراقی/ آمادگی ایران برای همکاری بیشتر با عراق

وزیر امور خارجه در پیامی به همتای عراقی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در این کشور را تبریک گفت و آمادگی ایران برای همکاری مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه روابط فیمابین را مورد تأکید قرار داد.

پیام تبریک امیرعبداللهیان به همتای عراقی/ آمادگی ایران برای همکاری بیشتر با عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه ۱۹ مهر ماه در پیامی خطاب به «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در این کشور به عنوان نماد جایگاه مردمسالاری در عراق را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام ابراز امیدواری کرده است که با وفاق و همدلی آحاد مردم و نمایندگان منتخب و با تشکیل دولت جدید در عراق، این کشور در مسیر ثبات و شکوفایی قرار گیرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اعلام حمایت کشورمان از ثبات و امنیت عراق، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه روابط فیمابین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را به دولت، ملت و نمایندگان منتخب مردم تبریک گفته بود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق، جمعه پیش (هشتم اکتبر جاری) یعنی دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری برگزار شد تا نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان عراقی در قالب گروه‌های خاص، آراء خود را به صندوق‌ها بیندازند.

مرحله دوم و سراسری پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور بود دیروز (یکشنبه ؛ ۱۸ مهر) برگزار شد تا ۳۲۴۳ نامزد انتخاباتی برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمانی رقابت کنند.رای گیری در این انتخابات که از ساعت ۷ صبح  به وقت بغداد، در ۸۳ حوزه انتخاباتی این کشور آغاز شده بود، راس ساعت ۱۸ (به وقت محلی) بدون تمدید زمان اعلامی به پایان رسید و شمارش آراء آغاز شد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول