اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تصویب طرح نهایی مرمت خانه تاریخی محسنی اراک تا یک هفته آینده

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح نهایی مرمت خانه محسنی حداکثر تا یک هفته آینده تصویب و آماده اجرا می‌شود.

تصویب طرح نهایی مرمت خانه تاریخی محسنی اراک تا یک هفته آینده

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به بازدیدی که به همراه زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از روند مرمت خانه تاریخی محسنی داشتند؛ بر تکمیل و تصویب نهایی طرح مرمت خانه تاریخی محسنی تا یک هفته آینده تاکید کرد.

وی افزود: تهیه طرح نهایی مرمت با همکاری بنیاد خیریه محسنی انجام شده که با نظارت فنی اداره کل مراحل مرمت بنا بر اساس اولویت و میزان منابع مالی آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به توافق‌های انجام شده بین اداره کل میراث‌فرهنگی و بنیاد خیریه محسنی قرار بر این شد با مشارکت و همکاری و با نظارت فنی میراث‌فرهنگی مرمت های اضطراری آغاز شود و در صورت یکپارچه‌سازی مالکیت و برطرف شدن مشکل مالکیت این مکان با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد.

مرزبان خاطر نشان کرد: بعد از بازدید انجام شده طرح اجرایی دیوار پیرامونی به پیمانکار ابلاغ و عوامل مخل در امر مرمت بنا تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان داشت: معاون عمرانی استاندار بر تسریع عملیات مرمت بخش‌های خطر آفرین و تکمیل مرمت دیوار پیرامون بنا بر اساس طرح اجرایی مصوب و نیز لزوم جدیت در جلوگیری ایجاد هر گونه آسیب به بنا و همچنین محوطه‌‌سازی و فضای سبز این اثر تاریخی تاکید کرد که این کار نیز صورت می گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول