اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عملگرا بودن نگاه‌ها به قوه قضاییه را بهبود بخشید

نماینده ولی فقیه در‌ گلستان در حضوررئیس قوه قضاییه گفت: قطعا اگر شعارها عملی نمی‌شد این نگاه‌ها بهتر نمی‌شد و این تحول شروع خوبی است و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند و ما این تقاضا را از رئیس قوه قضاییه داریم.

عملگرا بودن نگاه‌ها به قوه قضاییه را بهبود بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در دیدار رئیس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم گلستان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز گلستان زیر چتر قوه قضاییه قرار گرفته و رئیس قوه قضاییه با هدف حل مشکلات مردمی به گلستان سفر کردند که قطعا آثار و برکات خوبی برای استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: قوه قضاییه جایگاه رفیعی دارد و مسوولیت سنگینی هم دارد.

* قضاوت کار بسیار سختی است

نماینده ولی فقیه در‌ گلستان خاطرنشان کرد: قضاوت کار بسیار سختی است و اصولا مسئله حکم بین مردم که باید حق و به دور از هوای نفس باشد کار بسیار سخت و مهمی است.

نورمفیدی گفت: قضاوت از شئون خلافت الهیه است و مسوولیت بسیار سنگینی است که در قرآن نیز بر اهمیت قضاوت تاکید شده است.

وی خطاب به همه مسوولان و خودش افزود: اصولا مسوولیت‌های سنگین پشتوانه معنوی قوی می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: مقام معظم رهبری ۶ ماموریت را برای رئیس قوه قضاییه آقای محسنی‌اژه‌ای تعیین فرموند و ۱۰ دستور ویژه نیز در این راستا صادر شد.

نورمفیدی متذکر شد: احساس من این است قضاوت و نگاه مردم نسبت به قوه قضاییه خوب و در حال بهتر شدن است و حتی منتقدان اظهارنظرهایشان بهتر شده است.

وی افزود: قطعا اگر شعارها عملی نمی‌شد این نگاه‌ها بهتر نمی‌شد و این تحول شروع خوبی است و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند و ما این تقاضا را از رئیس قوه قضاییه داریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از معضلات موجود اطاله دادرسی است که بحث‌های زیادی در این امر قابل طرح است اما گستردگی پرونده‌های ورودی قوه قضاییه کار را با مشکل روبرو کرده است.

نورمفیدی گفت: عناوین مجرمانه در کشور باید بازبینی و بررسی مجدد شود و دید آیا این چیزهایی که به عنوان جرم مطرح است آیا به واقع جرم است.

وی تاکید کرد: در تحول و اجرا و فرهنگ‌سازی همه باید وارد عرصه شویم همه دست به دست هم دهیم که مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در‌ گلستان در خصوص حقوق عامه گفت: هوا، زمین، خاک، منابع زیرزمینی جزء حقوق عامه است.

نورمفیدی متذکر شد: چه بلایی بر سر زمین، هوا و آب می‌آوریم، پیش‌بینی مسائل حاد اجتماعی برای آب در جامعه دور از انتظار نیست.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول