اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دشمن در تلاش است نقد مردم را به نفی تبدیل کند

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه امروز رسانه‌های بیگانه در تلاش‌اند نقد مردم را به نفی تبدیل کنند، گفت: امروز با وجود نقد مردم، مقبولیت نفی نشده است چرا که نقد آن‌ها از زاویه عدم کارآمدی در برخی عرصه‌هاست

دشمن در تلاش است نقد مردم را به نفی تبدیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن نصری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در نشت مجازی در پاسخ به این سؤال که «آیا تصمیم پیشینیان ما در انقلاب ۵۷ برای امروز ما اعتبار دارد؟» اظهار داشت: نکته اصلی و محوری این است که حاکمیت و حکومت دارای ۲ ویژگی مشروعیت الهی و مقبولیت مردم است.

حکومت پهلوی مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی نداشت

وی با اشاره به سخنرانی امام(ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ توضیح داد: در آن روز امام(ره) ۲ نکته مهم را بیان کردند، اول اینکه حکومت سلطنتی و پادشاهی خلاف قانون، شرع و حقوق بشر است و به همین دلیل حکومت پهلوی مشروعیتی ندارد همچنین رضا خان با زور و اجباربر سر کار آمد و در همین راستا مقبولیت مردمی هم نداشت.

نصری با اشاره به مشروعیت الهی حکومت جمهوری اسلامی بیان داشت: مشروعیت الهی حاکمیت ما در زمان غیبت به‌صورت عام است و ویژگی‌های مطرح شده در این باره را در شخصیت حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شاهدیم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز عده‌ای در تلاش‌اند که القاء کنند مردم حکومت اسلامی را قبول ندارند، تصریح کرد: اگر امروز مانند سال ۱۳۵۸، ۹۸ درصد مردم حاضر شوند و بگویند حکومت جمهوری اسلامی و ساختار آن را قبول نداریم، در این صورت مقبولیت از بین می‌رود اما روند این ۴۳ سال نشان می‌دهد مردم همواره پشتیبان نظام بوده‌اند.

دشمن در تلاش است نقد مردم را به نفی تبدیل کند

وی با تأکید بر اینکه امروز رسانه‌های بیگانه در تلاش‌اند نقد مردم را به نفی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: امروز با وجود نقد مردم، مقبولیت نفی نشده است چرا که نقد آن‌ها از زاویه عدم کارآمدی در برخی عرصه‌هاست و تصمیم سال ۱۳۵۷ مردم با حضور خود مردم به اینحا رسیده و مصداق آن را در ۹ دی ۱۳۸۸ و تشییع حاج قاسم شاهدیم.

نصری در پاسخ به سؤالی در خصوص برگزاری رفراندوم در شرایط فعلی برای تأیید نظام جمهوری اسلامی توضیح داد: سؤالی که در این باره مطرح است این است که آیا تجربه‌ای داریم که کشوری برای اصل حاکمیت خود همه‌پرسی برگزار کند؟ همچنین اگر قصد چنین کاری داشته باشیم ملاکی برای آن نداریم، در قانون اساسی چنین اجازه‌ای داده نشده است و نکته قابل توجه این است که همه‌پرسی برای تأسیس یک نظام جدید است نه برای سرنگونی نظام.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سرنگونی یک نظام سیاسی نیاز به اشغال نظامی از بیرون و یا کودتای نظامی از درون یا حضور مردم دارد، تصریح کرد: مردم در سال ۱۳۵۷ به میدان می‌آیند، حاکمیت پهلوی را سرنگون می‌کنند و پس از آن همه‌پرسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۹ انتخابات داشتیم که در سطح جهان بی سابقه است، اظهار کرد: متوسط مشارکت مردم در این انتخابات‌ها ۶۵ درصد بوده است و این موضوع نشان ‌دهنده این است که افراد با سلایق گوناگون، اصل نظام را قبول دارند.

نصری یادآور شد: برای اعتراض مردم زمینه‌هایی در قانون اساسی پیش‌بینی شده اما نیاز است که فضای اجرایی کردن آن بهتر باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول