اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، صبح امروز نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور تبیین برنامه های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱، «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در ساختمان وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به تشریح سیاست‌ها و خط و مشی این معاونت در راستای تحقق شعار سال پرداخت و گفت: معاونت فناوری و نوآوری ۵ راهبرد اصلی را در حوزه دانشگاه کارآفرین و جامعه محور، پارک‌های ماموریت گرا، نسل جدید پژوهشگاه‌ها، شبکه سازی در زیست بوم نوآوری وزارت عتف و طراحی و پایش نظام ملی نوآوری با تمرکز بر زیست بوم نوآوری وزارت عتف دنبال می‌کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم آماری را در خصوص وضعیت پارک های علم و فناوری کشور داد و گفت: تا انتهای سال ۱۴۰۰ در سراسرکشور ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲ پردیس فناوری و نوآوری، ۲۳۴ مرکز رشد واحدهای فناوری و ۱۶۶۳ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد داریم که توانسته اند برای ۶۵۰۰۰ فناور در پارک‌ها و مراکز رشد اشتغال آفرینی کنند.

خیرالدین ایجاد و راه اندازی پارک بین المللی نوآوری و فناوری را یک ضرورت دانست و اعلام کرد که اقدامات خوبی برای تاسیس اولین پارک بین المللی تهران انجام شده است.

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم به معرفی سامانه سدف یا سامانه داده ها و فرایند های پارک ها و مراکز رشد پرداخت و گفت: این سامانه اطلاعاتی به روز درخصوص تمام پارک های علم و فناوری کشور به نمایش می‌گذارد.

همچنین در این نشست رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و روسای پارک‌های علم و فناوری فارس، همدان و آذربایجان شرقی درخصوص چالش‌های پیشروی پارک‌های علم و فناوری، توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان، همکاری فناورانه با کردستان عراق و فرصت ها و چالش‌های همکاری‌های بین المللی سخنرانی کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول