اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسیدگی به ۹۶۷ هزار پرونده تخلفات صنفی در قزوین

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: در فرودین ماه سال جاری به ۹۶۷ فقره پرونده تخلفات صنفی رسیدگی شد که بخش کالا و خدمات با بیش از 840 مورد بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشته است.

رسیدگی به ۹۶۷ هزار پرونده تخلفات صنفی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حسن پور با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 34 پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان می باشد، همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز 87 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرپرست تعزیرات حکومتی قزوین افزود: متخلفین مجموعا به پرداخت بیش از 41 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

این مسئول اشاره کرد: بیشترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات، عدم درج در حدود 31 درصد پرونده ها بوده و پس از آن گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.
به گفته وی درحوزه قاچاق نیز دخانیات، البسه و اقلام آرایشی بیشترین آمار رسیدگی ها را داشته اند.
حسن پور اظهار کرد: طرح تحول تعزیرات حکومتی امسال با هدف مبارزه با گرانفروشی و احتکار و به منظور تشدید برخورد با تخلفات به خصوص در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با حضور فعال و میدانی در حال اجراست.
وی ادامه داد: در این طرح ها مراکز تولید توزیع و عرضه، مورد بازدید و نظارت بر بازرسی ها قرار گرفته اند که از ثمرات آن ایجاد ثبات نسبی در بازار و تعدد کالاهای اساسی در بازار مصرف می باشد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان خاطرنشان کرد: طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در ایام تعطیل و غیر تعطیل برقرار است و مراکز توزیع کالاهای اساسی به خصوص فروشگاههای زنجیره‌ای و مراکز عمده مایحتاج مردمی مورد بازرسی و بازدید روزانه و مکرر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از جمله ظرفیت های این طرح برخورد با تخلفات مشهود در محل، جهت تسریع و فوریت در رعایت حقوق عامه و شهروندان خواهد بود.

حسن پور همچنین از مردم تقاضا کرد هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات و شماره تلفن 33660119 اداره کل اعلام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول