اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری و پوره در سطح ۱۸ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است.

مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با آفت سن اظهار کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به مقابله با آفت سن در اراضی کشاورزی گفت: مقابله با آفت سن مادری و پوره در سطح ۱۸ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شده است.

مشیریان با اشاره به تاریخ ریزش سن در برخی از شهرستان‌های استان سمنان افزود: تاریخ ریزش سن در سمنان بیستم اسفندماه، در سرخه بیست و دوم اسفندماه سال گذشته، در آرادان بیست و سوم اسفند و در گرمسار بیست و چهارم اسفندماه بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری و پوره در سطح اراضی کشاورزی سمنان به صورت مستمر در حال انجام است، ادامه داد: سطح مبارزه با سن مادری و پوره در اراضی گندم و جو به ترتیب در مجموع ۱۲ هزار و ۴۴۵ هکتار و ۶ هزار و ۳۴۰ هکتار است.

مشیریان با بیان اینکه بیشترین مبارزه با آفت غلات در سطح اراضی گندم و جو در شهرستان گرمسار بوده است، گفت: در سطح سه هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو در شهرستان گرمسار مبارزه با آفت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان آرادان نیز در سطح سه هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و یک‌هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی جو مبارزه با آفت سن انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: در سایر شهرستان‌های این استان نیز مبارزه با آفت سن غلات در حال انجام است.

مشیریان بیان کرد: در میامی در سطح  سه هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۷۳۵ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در سرخه در سطح ۲۵۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۱۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در سمنان در سطح ۵۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در دامغان در ۳۶۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۱۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو و در شهرستان شاهرود در ۴۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو مبارزه با آفت سن غلات انجام شد.

وی همچنین از کشاورزان استان سمنان خواست تا برای افزایش کیفیت گندم های تولیدی و در راستای مبارزه به سن غلات خود با کارشناسان شبکه مراقبت مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارتباط مستمر داشته و از نظرات کارشناسی آنان استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول