اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع اوکراین: موشک‌های ضد کشتی و توپخانه هویتزر دریافت کردیم

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های خودکششی از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

وزیر دفاع اوکراین: موشک‌های ضد کشتی و توپخانه هویتزر دریافت کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین گفت که دریافت موشک‌های ضد کشتی هارپون از دانمارک و توپخانه‌های خودکششی هویتزرهای از آمریکا آغاز شده است.

رزنیکوف عصر شنبه طی پستی در صفحه فیسبوک خود خبر داد که این تسلیحات نیروهایی را که با تهاجم روسیه مبارزه می‌کنند، هرچه بیشتر تقویت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره نوشت: «دفاع ساحلی کشور ما نه تنها از موشک‌های هارپون استفاده خواهد کرد، بلکه توسط تیم‌های آموزش دیده اوکراینی استفاده خواهد شد».

این مقام نظامی اوکراین توضیح داد که موشک‌های ساحل به کشتی هارپون در کنار موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از سواحل این کشور از جمله بندر اودسا عملیاتی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، رزنیکوف اظهار داشت: «اوکراین همچنین طیف وسیعی از توپخانه‌های سنگین از جمله هویتزرهای خودکششی ساخت ایالات متحده را دریافت کرده است که به ارتش اوکراین اجازه می‌دهد اهداف را از فواصل طولانی‌تر مورد حمله قرار دهد».

پیش از این، وبگاه «پالتیکو» به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مخالفت دولت آمریکا با ارسال سامانه‌های موشک‌انداز دوربرد به اوکراین، باعث نگرانی و استیصال مقامات کی‌یف شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول