اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

یک پنجم حجاج امسال وارد عربستان شدند/ صحنه‌هایی از ورود زمینی زائران عراقی+عکس و فیلم

زائران عراقی به 2 شیوه زمینی و هوایی به حج تمتع مشرف می‌شوند که شب گذشته نخستین گروه زائران از طریق مرز زمینی از عراق وارد عربستان شدند.

یک پنجم حجاج امسال وارد عربستان شدند/ صحنه‌هایی از ورود زمینی زائران عراقی+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که حدود ۲۰ روز تا برپایی مناسک حج تمتع باقی مانده است، زائران کشورهای مختلف در حال سفر به سرزمین وحی هستند و هر روز بر تعداد زائران خانه خدا افزوده می‌شود.

روند اعزام زائران خارجی حج تمتع از نیمه خردادماه با تشرف زائران از طریق فرودگاه مدینه و جده آغاز شد و پس از آن جمعه اولین گروه زائران سودانی حج تمتع از طریق مرز دریایی وارد عربستان شدند. (اینجا بخوانید)

 

اعزام زائران حج عراقی از طریق مرز زمینی به عربستان

همچنین شب گذشته زائرانی از کشور عراق از طریق مرز زمینی عازم عربستان شده و با استقبال مسؤولان حج عربستان در شهرک ابوعجرم واقع در شهر عرعر، برای تشرف به مکه مکرمه خود را آماده کردند.

زائران عراقی به ۲ شیوه زمینی و هوایی برای تشرف به حج تمتع به عربستان سفر می‌کنند. با ورود زائران عراقی به شهر عرعر، نخستین گروه زائران حج تمتع سال جاری از طریق زمینی هم به عربستان سفر کردند. البته برخی از زائران یمنی نیز به صورت زمینی عازم عربستان می‌شوند که در روزهای آینده این زائران نیز برای انجام مناسک حج تمتع وارد عربستان خواهند شد.

تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع به سرزمین وحی

به گفته یکی از مسؤولان سعودی، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف (یک پنجم زائران حج سال جاری) وارد عربستان شده است و روند ورود زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره ادامه دارد.

 

استقبال سعودی‌ها در شهر عرعر از زائران زمینی حج تمتع 

به گزارش فارس، امسال یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که حدود ۸۵۰ هزار نفر از انها زائران خارجی هستند که بیشتر آنها از طریق مرز هوایی وارد عربستان می‌شوند. با این وجود، برخی از زائران از طریق مرز دریایی و زمینی به منظور حضور در مراسم حج تمتع وارد عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/ ت 839

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول