اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انرژی محور دیدار مقامات ترکمنستان و امارات

رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی، همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی را بررسی کردند.

انرژی محور دیدار مقامات ترکمنستان و امارات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با «سهیل المزرویی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی، همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی را بررسی کرد.

بردی محمداف از اولویت‌های توسعه این بخش از اقتصاد ترکمنستان، تنوع آن را بر اساس فناوری‌های پیشرفته با بهره‌گیری از بهترین شیوه‌های جهانی در صنایع معدنی و تبدیلی نام برد.

وی تاکید کرد که ترکمنستان با اجرای استراتژی نوسازی همه جانبه و متنوع سازی مجموعه ملی سوخت و انرژی، بر جذب نوآوری‌ها، فناوری‌های دیجیتال و پیشرفت‌هایی در زمینه تولید و فرآوری مواد خام هیدروکربنی و شکل گیری یک کشور مدرن تمرکز دارد.

رئیس جمهور ترکمنستان افزود: زیرساخت‌های تخصصی صنعت در اینجا پیش نیازهای مطلوبی برای ایجاد همکاری مؤثر دارد که سال‌ها تجربه موفق کار مشترک است.

در این گفت‌وگو، همکاری در زمینه انرژی سبز، استفاده عملی از منابع انرژی تجدید پذیر سازگار با محیط زیست، به ویژه خورشید و باد نیز مورد توجه است.

به نوبه خود وزیر انرژی امارات از علاقه شرکت‌های اماراتی برای مشارکت در پروژه‌های انرژی و زیربنایی در اجرای برنامه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری این کشور خبر داد.

وی دعوت «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی را برای سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ابوظبی ابلاغ کرد.

خاطر نشان می‌شود که در اکتبر 2021، ترکمنستان و امارات تعدادی توافقنامه در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله در زمینه سرمایه گذاری، بنادر و انرژی از جمله ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری مشترک بین ترکمن انرژی و کمپانی مصدر امضا کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول