اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌های اقتصادی و حمل‌ونقل ترکمنستان با امارات

در سفر معاون وزیر خارجه ترکمنستان به امارات ، دو طرف بر افزایش همکاری‌های ترانزیتی تاکید کردند.

گسترش همکاری‌های اقتصادی و حمل‌ونقل ترکمنستان با امارات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «برد نیاز میاتیف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان که در راس یک هیات از مقامات این کشور به «ابوظبی» سفر کرده است با همتایان اماراتی خود دیدار کرد.

در این دیدار هیئت ترکمنستان را مدیریت آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان و رئیس آژانس هواپیمایی ترکمن و رئیس مرکز حمل و نقل و لجستیک ترکمنستان و ریاست بانک اقتصاد خارجی همراهی می‌کنند.

طرفین در این دیدار موضوع اصلی ایجاد یک شرکت حمل و نقل و لجستیک مشترک با امارات و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری جدید را مورد بررسی قرار دادند.

هیئت ترکمنستان در دیدار با «سهیل المزرویی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات و «محمد جمعه الشمیسی» مدیر کل گروه بنادر ابوظبی بر تقویت همکاری در بخش حمل و نقل و لجستیک تاکید کردند.

در این دیدار زمینه‌های امیدوارکننده برای همکاری بیشتر، معرفی بهترین شیوه‌ها در مدیریت بنادر و دیجیتالی کردن آنها مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک، که شامل گروه بنادر ابوظبی و بخش خصوصی ترکمنستان می‌شود، پیشنهاد شد.

طرفین همچنین در مورد تعمیق همکاری‌ها در زمینه امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات ترکمنستان به امارات، سرمایه گذاری استراتژیک و همچنین پروژه مشترک در زمینه شیرین سازی آب دریا گفت‌وگو کردند.

هیئت ترکمنستانی همچنین در بازدید یکی از بنادر ابوظبی که جزو گروه بنادر ابوظبی است، با عملکرد آن آشنا شد. این بندر دریایی یک منطقه آزاد اقتصادی است. تقریباً تمام مراحل آن به طور خودکار و با حداقل دخالت انسان انجام می‌شود.

امروزه، گروه بنادر ابوظبی به طور فعال در حال نوسازی بنادر در اردن و عراق است. پروژه‌های مختلفی با ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ایران در حال اجراست. در عین حال، ترکمنستان به عنوان حلقه اصلی در زنجیره‌های لجستیکی باقی می‌ماند که از کشورهایی که این گروه بنادر با آنها همکاری می‌کند، می‌گذرد و هدف آن افزایش مشارکت با طرف ترکمنستانی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول