اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

قطر: اظهارات بورل نشانگر نژادپرستی و انحطاط اخلاقی غرب است

وزیر کشور قطر در واکنش به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اظهارات وی نشانگر نژادپرستی و انحطاط فرهنگی و اخلاقی غرب است.

قطر: اظهارات بورل نشانگر نژادپرستی و انحطاط اخلاقی غرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد بن عبدالعزیز الکواری» وزیر کشور قطر در واکنش به اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را به باغ و جهان را به جنگل تشبیه کرده بود، گفت این اظهاری «نژاد پرستانه» است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الکواری در توئیتی نوشت: «بیانیات جوزپ بورل بیانگر نژادپرستی، عدم تعادل و انحطاط فرهنگی و اخلاقی است».

وزیر قطری افزود: «غرب فاقد رهبرانی است که قادر به تصمیم‌گیری‌های شجاعانه باشند؛ تصمیماتی که با توانایی‌های خود و واقعیت غرب پس از پایان استثمار استعماری جهان جنوب غرب همخوانی داشته باشد. غرب به کجا می‌رود و جهان را به کدام سو می‌برد؟»

پیش از قطر، وزارت خارجه امارات نیز شب گذشته (دوشنبه، ۱۷اکتبر) اظهارات بورل را «نژادپرستانه» توصیف کرده و ضمن محکوم کردن آن، سفیر اتحادیه اروپا در ابوظبی را برای ابلاغ رسمی اعتراض خود، احضار کرده بود.

این وزارتخانه با بیان اینکه چنین اظهاراتی «بی‌جا و تبعیض‌آمیز» است، گفت: «اظهارات نژادپرستانه بورل، مردود است. این اظهارات وضعیت تحمل‌پذیری و تبعیض در جهان را وخیم‌تر می‌کند».

بورل پنج‌شنبه هفته گذشته در مراسم افتتاحیه مرکز دانشگاهی دیپلماسی اروپا در شهر بروژ بلژیک سخنرانی کرده و در آن گفته بود: اروپا یک باغ است، همه ما این باغ را ساخته‌ایم... این باغ بهترین ترکیب از آزادی سیاسی، چشم‌اندازهای اقتصادی و انسجام اجتماعی را دارد. بقیه دنیا واقعاً باغ نیست. بیشتر نقاط جهان جنگل است و جنگل‌ها ممکن است به باغ حمله کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول