اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۲۰ نقطه شهری خراسان‌شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: تاکنون در ۲۰ نقطه شهری استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین شده است.

تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۲۰ نقطه شهری خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: تاکنون ۸۱۴.۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن دولتی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

وی گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۲۰ نقطه شهری استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تامین زمین برای چهار شهر زیارت، آوا، غلامان و یکه سعود مقدور نیست افزود: نبود فقدان حریم مصوب، نبود زمین ملی در محدوده، مرغوبیت زمین‌های کشاورزی و ریزدانگلی مالکیت سبب شده است تا تامین زمین در این شهرها با مشکل مواجهه شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرهای استان وجود ندارد، بیان کرد: برای شهر بجنورد ۴۹ هکتار موجودی خالص مسکونی در گلستان شهر، ۱۱ هکتار توافق با ارتش، ۳۶ هکتار توافق با سپاه پاسداران و ۴۰ هکتار اراضی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واقع در حلقه سنگ تامین شد.

قاسمی با بیان اینکه مجموع سهم دولت از توافق سه گانه به مساحت ۲۸ هکتار خالص مسکونی است، گفت: پیشنهاد الحاق ۶۰ هکتار از اراضی ضلع غربی گلستان شهر و ۳۰ هکتار از اراضی ضلع شرقی شهرک فرهنگیان به معاونت شهرسازی و معماری برای تغییر کاربری، الحاق و تهیه طرح تفکیکی ارسال شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر اسفراین ۲۵ هکتار موجودی اراضی ملی و ۴۵ هکتار اراضی ملی خارج از محدوده و حریم شهر اسفراین در معاونت املاک، حقوقی، شهرسازی و معماری در حال بررسی است.

قاسمی افزود: برای شهر شیروان ۱۲ هکتار موجودی خالص مسکونی و ۸۵ هکتار توافق با مالکین و نقشه برداری اراضی مذکور به اتمام رسیده است و زمین‌های تپه خانلق هم به مساحت بیش از ۱۰ هکتار برای ستاد اجرایی فرمان امام(ع) معرفی شد.

وی ادامه داد: اینک برای شهر راز ۲۹ هکتار، گرمه ۴۰ هکتار، حصارگرمخان ۱۱ هکتار، ایور ۲۵ هکتار، درق ۲۵ هکتار، لوجلی ۲ هکتار، قوشخانه ۲ هکتار، شوقان ۱۰ هکتار، سنخواست پنج هکتار و قاضی ۲ هکتار موجودی اراضی ملی ناخالص مسکونی است و نقشه برداری توپوگرافی انجام شده و در مرحله طراحی سایت پلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی اظهار داشت: برای شهر آشخانه ۲۵ هکتار و فارج ۳.۶ هکتارتوافق با مالکان نهایی و در مرحله تهیه نقشه آماده سازی زمین‌ها است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول