اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان مقامات سابق صهیونیست به تعمیق اختلافات داخلی در اسرائیل

مقامات امنیتی و سیاسی سابق رژیم صهیونیستی به تعمیق شکاف‌ها و آغاز جنگ داخلی ویرانگر اذعان دارند.

اذعان مقامات سابق صهیونیست به تعمیق اختلافات داخلی در اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یورام کوهن» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک)، امروز (دوشنبه، ۲۰ فوریه) در خصوص وضعیت شکاف داخلی روزافزون در جامعه صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «من نگران امنیت و اتحاد "مردم اسرائیل" هستم. اختلافات در حال عمیق‌تر شدن است».

کوهن در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی کان تصریح کرد: «نتانیاهو مسئول هر اتفاقی است که در اسرائیل روی دهد و وظیفه او به عنوان یک فرد مسئول باید بر منافع اولویت داشته باشد».

رئیس پیشین شاباک در بخش دیگری از سخنانش گفت: «من از سیاست تخریب منازل عاملان حملات و اعمال مجازات‌های بازدارنده حمایت می‌کنم و اگر می‌توانستم و قانونی بود، خانواده‌های عاملان این حملات را نیز اخراج می‌کردم».

وی افزود: «من نه از راه حل دو‌ کشوری حمایت می‌کنم و نه از یک کشور دو ملیتی، راه حل‌های دیگری باید پیدا شود».

«آویگدور کهلانی» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی نیز امروز اذعان داشت: «ما (اسرائیلی‌ها) در یک جنگ داخلی هستیم و عملا در میانه جنگ هستیم با وجود اینکه هنوز تیری شلیک نکرده‌ایم. استفاده از نمادهای جنگ موجب تشدید درگیری بین ما می‌شود».

از سوی دیگر، در سایه تشدید درگیری‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی، «ران بن اسحاق» یکی از مقامات سابق شاباک نتانیاهو را تهدید کرد که با انتشار اسناد و اطلاعات پزشکی از او، ضربه بزرگی به او خواهد زد.

اراضی اشغالی فلسطین، این روزها شاهد تشدید اعتراضات و تظاهرات‌ها علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری نتانیاهو است و در سایه این تشدید درگیری‌ها و اختلافات، ناظران و تحلیلگران سیاسی داخلی و خارجی به صراحت از «جنگ داخلی در اسرائیل» سخن می‌گویند و مقامات کنونی و سابق و رسانه‌ها درباره بروز جنگ و خونریزی در داخل اسرائیل، هشدار می‌دهند.

«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه پیش (۱۳فوریه) وجود خطر واقعی وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی را تایید کرد و در گفت‌وگو باکانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «کابینه تل‌آویو و مخالفان باید یک هفته از قانونگذاران و تظاهرات مرخصی بگیرند و برای مذاکره درباره قانون اصلاحات قضایی پیشنهادی "یاریو لوین" وزیر دادگستری دور یک میز بنشینند».

«یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای کنست، نیز چند روز پیش اعتراف کرد که «اسرائیل در لبه پرتگاه و در وضعیتی حساس قرار دارد و در صورت تصویب قانون اصلاحات قضایی به سوی نابودی می‌رود».

کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

معترضان صهیونیست چندین هفته متوالی است که در تظاهرات صدهاهزارنفری خود در مقابل کنست و مرکز تل‌آویو، پرچم رژیم صهیونیستی و پلاکاردهایی را در اعتراض به برنامه مورد نظر کابینه نتانیاهو را بالا می‌برند. روی برخی از این پلاکاردها نوشته شده است: «دموکراسی اسرائیل را نجات دهید» و «همه جهان دارد تماشا می‌کند».

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند. 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول