اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فیلم سینمایی «طلا خون» بعد از سینما به اکران آنلاین رسید

فیلم سینمایی «طلا خون» از چهارشنبه 6 اردیبهشت ساعت 20 از سه پلتفرم نماوا، فیلم‌نت و فیلیمو به صورت مشترک پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «طلا خون» بعد از سینما به اکران آنلاین رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها اکران آنلاین یکی از مسیرهای است که باعث می‌شود مخاطبان بیشتری به تماشای آثار  سینمایی بنشینند. از این رو است که بعد از اکران در سینماها، فیلم‌ها به وی‌او‌دی‌ها راه پیدا می‌کنند. فیلم سینمایی «شنای پروانه» اولین فیلمی بود که طی سال‌های اخیر اکران عمومی را تجربه کرد و حالا دیگر اکثر فیلم‌ها برای دیده شدن بیشتر همین مسیر را طی می‌کنند.

در امتداد همین سیر فیلم سینمایی «طلا خون» از چهارشنبه 6 اردیبهشت ساعت 20 از تمامی وی‌او‌دی‌ها به صورت مشترک پخش خواهد شد.

فیلم طلاخون ساخته ابراهیم شیبانی اثری در ژانر ملودرام و جنایی است که به یک ماجرای واقعی می‌پردازد. این فیلم که جزو فهرست طولانی فیلم‌های سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر بود، در هیچ رشته‌ای نامزد نشد و به همین دلیل نمایشی برای مخاطبان نداشت. این اثر اگرچه در طول هفته نخست نمایش عمومی، حدود 500 میلیون تومان فروخته که رقم مناسبی محسوب نمی‌شود، اما امتیازاتی دارد که تماشای آن را جذاب می‌کند و اگر بعضی معایب را نداشت، فیلمی سرپاتر و تماشایی‌تر می‌بود.

داستان فیلم طلاخون واقعی و درباره زنی به نام «مهین قدیری» است که در سال 1387 در شهر قزوین با انگیزه مالی، با قتل چند زن مسن، از آن‌ها سرقت کرد و پس از ناکامی در ارتکاب ششمین جنایت، دستگیر شد.

او دو فرزند داشت که یکی معلول و نیازمند درمان بود و اتفاقا انگیزه او از این جرایم، مشکلات مالی از جمله بدهکاری و تأمین هزینه‌های درمان فرزند کوچکش بود. از زندگی و جنایت‌های این فرد، سال گذشته مستندی به نام «مهین» به نمایش درآمد.

فیلم طلاخون نیز اگرچه نام «مهین» را به «ناهید» تغییر داده و داستان را به چند سال بعد آورده، اما تقریبا بدون اختلاف تأثیرگذار با واقعیت، ماجرای مهین قدیری را به تصویر می‌کشد. نکته جالب توجه درباره «طلاخون» روایت این قصه از زاویه دید دختر 10 ساله و ورزشکار مهین قدیری است که باعث شده فیلم در نیمه دوم، واجد درامی قدرتمند، تازه و تأثیرگذار باشد.

شهاب حسینی، حسام منظور، ترنم کرمانیان، زری خوشکام، بهار قاسمی، محمد زارعی و… در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی «طلا خون» با الهام از پرونده جنایی زنی به نام مهین قدیری ساخته شده است که در سال 1387 در شهر قزوین با انگیزه مالی، با قتل چند زن مسن، از آن‌ها سرقت کرد و تحت تعقیب قرار گرفت.

درباره‌ی ماجرای این جنایت، مستندی به نام «مهین»، قبلا به نمایش درآمده است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت؛ اکران آنلاین فیلم سینمایی «طلا خون» در پردیس نماوا، فیلم‌نت و فیلیمو از چهارشنبه 6 اردیبهشت آغاز می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول