اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جمع‌آوری بیش از ۱۹ هزار تن اقلام خوراکی توسط کمک‌‌های مردمی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای اولین بار در کشور بیش از ۱۹ هزار تن اقلام خوراکی توسط کمک‌های مردمی جمع آوری شده که در صلیب سرخ عالی ترین نشان سرخ فداکاری به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد.

جمع‌آوری بیش از ۱۹ هزار تن اقلام خوراکی توسط کمک‌‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: درط دفاع مقدس بهترین مرزداران کشور مردم استان ایلام بودند و نماد مقاومت، قوی و با ایمان به این مردم داده شده است.

وی افزود: مدال افتخار بعدی برای مردم ایلام مدال خادمی زائران امام حسین (ع) است. 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: مردم ایلام نقش اساسی در ایام اربعین داشته و نه‌تنها  به مردم ایران بلکه به مردم دیگر کشور ها نیز خدمت می‌کنند و این سعادت بزرگی است.

وی عنوان کرد: کارهای بزرگی برای شهر ایلام با حضور مدیران موفق در استان انجام شده و انجام خواهد شد. 

کولیوند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به صورت دواطلبانه عمل می‌کنند، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در سراسر کشور بدون هیچ منتی در تمام حوادث طبیعی اولین نفر در میدان خدمت رسانی حضور پیدا می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور بیش از ۱۰ هزار تن اقلام خوراکی توسط کمک های مردمی جمع آوری شده است، اضافه کرد: در صلیب سرخ جهانی عالی ترین نشان صلیب سرخ فداکار و خدمت رسانی را به جمعیت هلال احمر ایران اهدا کردند. 

وی در ادامه عنوان کرد: امروز خانواده شهدا، بزرگان دینی، رزمندگان و ایثارگران الگو ما در جمعیت هلال احمرهستند. بر همین اساس از تمامی مسئولین و تمام دواطلبان دست یاری می طلبیم و قطعا خداوند مزد این پاداش بزرگ را خواهد داد. 

کولیوند در ادامه با اشاره به وقایع غزه گفت: بیش از ۲ ماه است که مردم غزه زیر بمب و موشک هستند و ملت ایران همیشه در راستای فرمایشات ائمه اطهار به کمک آنان شتافته است.

وی اضافه کرد: شدید ترین جنایت در غزه در حال حاضر با مستند سازی تمام و آماده کردن متن پیوست و  با امضا ۸۶ کشور دیگر این موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: امدادرسانی خالصانه‌ی دواطلبان هلال‌احمر در ایام «کرونا» و «اربعین» برای همیشه ماندگار شده و برگ زرینی از خدمات این نهاد به مردم از زمان تاسیس تاکنون است‌.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه افزود: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در همه‌ی حوادث در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نمی‌کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه، جمعیت هلال‌احمر یک جمعیت دل‌داده و عاشق خدمت به هم‌نوع است، ادامه داد: از زمان تاسیس این نهاد انقلابی دواطلبان هلال‌احمر همواره نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ حادثه و بلایای طبیعی در جهان و  ۳۳ بلایای طبیعی و غیرطبیعی در ایران به وقوع می‌پیوندد، اظهار کرد: باید با تجهیز امکانات برای مواجه شدن با حوادث و بلایای احتمالی، آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم که در این راستا و در برهه‌های مختلف، آمادگی هلال‌احمر به اثبات رسیده و همواره در صف اول خدمت‌رسانی به مردم بودند.

  غلامرضا علیمحمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در آئین گفت: درحوزه جذب اعتبارات ملی در سال جاری میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان ایلام در حوزه ملی ۷ برابر و در حوزه استانی به میزان ۱۶ برابر افزایش یافت.

وی افزود: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان ایلام و مددجویان نهادهای حمایتی در قالب ۱۰۸ پروژه داوطلبی  از خدمات داوطلبانه و بسته های معیشتی بهره مند شده اند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان ایلام در برگزاری همایش بزرگ اربعین با تلاش شبانه روزی توانستند  تحولی بزرگ خلق کنند. 

علیمحمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل هنگامی که زائران و مسافران دچار آسیب می شدند در  مراکز درمانی کار خاصی نمی‌شد، اما در اربعین سال جاری با اقدامات  صورت گرفته در حوزه راه‌ها و زیرساخت‌ها در استان ایلام با وجود افزایش تردد ها، میزان تلفات حوادث در این ایلام ۱۲ درصد کاهش یافت. 

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد ۱۲  درمانگاه تخصصی برای مجموعه فوق تخصصی هلال احمر پیش بینی شده است که همگی این موارد با پیشرفت عملیاتی خوبی در حال تکمیل شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در حاشیه این مراسم  شعب هلال احمر شهرستان های چوار و هلیلان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و تعداد ۶۷ کمک جهیزیه به نوعروسان امدادگر این نهاد خدماتی اهدا و در پایان نیز از داوطلبان و خیرین داوطلب هلال احمر تجلیل  شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول