اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست قانونگذار آمریکایی برای بازگشت کمک‌ها به آنروا

نماینده دموکرات ایالت نیویورک از دولت آمریکا درخواست کرد تا کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی را از سر بگیرد.

درخواست قانونگذار آمریکایی برای بازگشت کمک‌ها به آنروا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» از ایالات متحده آمریکا درخواست کرده است تا کمک مالی به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل موسوم به آنروا را از سر گیرد. آژانسی که رژیم صهیونیستی ادعا کرده است ۱۲ تن از نیروهایش در ماجرای حمله حماس به این رژیم در تاریخ ۷ اکتبر دست داشته‌اند.

به گزارش «هیل» کورتز قطع حمایت‌های آمریکا از آنروا را به دلیل ادعای مطرح شده غیرقابل قبول دانسته و عنوان کرده است که این کمک‌ها به عنوان منبع اصلی حمایت از جان 2 میلیون فلسطینی آواره و جنگ زده نباید متوقف شوند.

به گفته کورتز این تصمیم آمریکا که از حمایت‌هایش از سازمانی متشکل از ۱۳ هزار امدادگر تنها به دلیل طرح اتهاماتی علیه ۱۲ نفر دست کشیده و جان میلیون‌ها نفر را در غزه به خطر بیاندازند، غیرقابل قبول است.وی تاکید کرده است که این کشور باید هر چه سریع‌تر روند ارائه کمک‌های مالی خود را به این سازمان از سر بگیرد.

این نماینده جوان دموکرات آمریکایی در مورد نیاز فوری فلسطینی‌ها به دریافت کمک‌های بشردوستانه صحبت کرده است و عنوان کرده است: آمریکا مسوولیت محافظت از اصول حقوق بشر و توجه به اصول انسان‌دوستانه در غزه را بر عهده دارد.

اظهارات کورتز در حالی مطرح می‌شود که آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل در هفته‌های اخیر از سوی رژیم صهیونیستی به دست داشتن در حملات ۷ اکتبر به اراضی اشغالی متهم شده است. تحت تاثیر ادعای مطرح شده از سوی این رژیم برخی از کشورهای اروپایی نیز حمایت‌های مالی خود از آنروا را متوقف کرده‌اند.

در چنین شرایطی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در جریان بیانیه‌ای از کشورهای مذکور خواسته است تا کمک‌های مالی خود به آنروا را از سر بگیرند و توضیح داده است که بودجه فعلی این سازمان به آن اجازه نمی دهد تا نیازهای خود را برای حمایت از غیرنظامیان غزه در ماه فوریه برآورده کند.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول