اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌توجهی میراث فرهنگی داد مجلسی‌ها را هم درآورد

نماینده مردم جیرفت: میراث فرهنگی مهد تمدن جهان را فراموش کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی نسبت به این شهرستان به عنوان مهد تمدن جهان بی‌تفاوت بوده و آن را فراموش کرده است.

نماینده مردم جیرفت: میراث فرهنگی مهد تمدن جهان را فراموش کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان جیرفت به عنوان مهد تمدن جهان و کهن‌ترین تمدن شرق شناخته شده است.

وی افزود: اما توجه به زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در این منطقه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان فراموش شده است.

عارفی با بیان اینکه میراث فرهنگی گمان می‌کند که شهرستان جیرفت جزو ایران نیست، تصریح کرد: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی این اداره کل نسبت به خاستگاه تمدن عالم قانع‌ کننده نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بعد میراث فرهنگی و جذب گردشگر ابراز داشت: هیچ اقدام مؤثری در دولت‌های نهم و دهم در این زمینه انجام نگرفته است.

عارفی عنوان کرد: احداث موزه شهرستان جیرفت از مصوبات سفر ریاست جمهوری طی دو سال گذشته است که تاکنون اجرایی نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که سال گذشته 600 میلیون تومان اعتبار آن به دلیل عدم اجرای طرح برگشت خورده است.

عارفی بیان داشت: وجود آبشارهای بزرگ و زیبا در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از جمله آبشار رودفرق با ارتفاع 176 متر، آبشار درین با ارتفاع 103 متر و آبشار دلفارد از جمله جاذبه‌های مناسب برای جذب گردشگر است.

وی اذعان داشت: با وجود همه این جاذبه‌ها تاکنون هیچ‌گونه عملکردی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت نگرفته است.

عارفی با انتقاد شدید از عملکرد این اداره کل خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت به عنوان مهد تمدن جهان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود ندارد که این مهم بسی جای تأمل و تأسف دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود سه سال است که پژوهش‌ها و کاوش‌های مناطق باستانی این شهرستان از جمله در منطقه کنارصندل متوقف شده است، مسئولان امر باید پاسخگوی این معضل باشند.

عارفی تصریح کرد: استاندار و سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و سازمان میراث فرهنگی کشور باید با پایان دادن به این بی‌توجهی‌ها در زمینه میراث کهن و تاریخی جیرفت که موجب نارضایتی شدید مردم شده است و همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توجه به امور مربوط به آن، بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول