اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر شمال کرمان خبر داد

راه‌اندازی 64 کانون اسکان عشایر در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان گفت: 64 کانون اسکان عشایر با زیرساخت‌های مناسب در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 64 کانون اسکان عشایر در کرمان

علیرضا شاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌های کانون‌های اسکان در دستور کار قرار دارد و 64 کانون اسکان عشایر در استان کرمان وجود دارد که دارای زیرساخت‌هایی چون آب، برق، مسجد، تکیه و مدرسه هستند.

وی حفظ و حراست از فرهنگ عشایر و کوچ‌نشینی و تقویت تولید صنایع دستی را از دیگر اولویت‌های اداره کل امور عشایری برشمرد و ابراز داشت:‌ به این منظور با اختصاص اعتبار برای آموزش و پژوهش سعی در توانمندسازی عشایر اسکان یافته و تقویت زمینه برای امرار معاش آنها را داریم.

شاکری با اشاره به تقویت شرکت‌ها و اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان کرمان تصریح کرد: این شرکت‌ها برای ذخیره و توزیع علوفه و آذوقه دام عشایر در کنار اداره کل عشایری هستند و مجموعه‌های توانمندی به شمار می‌روند و مایحتاج دام عشایر را به دست آنها می‌رسانند.

وی افزود: با توجه به الزام دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات به جامعه عشایری که مصوبه هیئت وزیران است، نهادها باید همگام با جامعه شهری و روستایی خدمات خود را در جامعه عشایری نیز ارائه کنند.

این مسئول عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، فرهنگی و آموزشی برای عشایر به ما کمک کنند.

شاکری با اشاره به پیگیری برای خرید دام مازاد عشایر استان کرمان بیان داشت: این امر هنوز محقق نشده است و شرکت پشتیبانی خرید دام هر سال دام مازاد عشایر را به صورت تضمینی خریداری می‌کرد و عشایر خود را برای ییلاق و یا قشلاق آماده می‌کردند.

وی بازنگری جدی در پروانه‌های چراگاه‌های دام توسط منابع طبیعی استان کرمان را امری ضروری دانست و اذعان داشت: بسیاری از پروانه‌ها طی سال‌های گذشته صادر شده است و با توجه به اینکه تعدادی از عشایر از جامعه عشایری خارج شده و یا فوت کرده‌اند، پرونده‌های چراگاه‌های دام باید به‌روزرسانی شوند.

شاکری بیان کرد: به دنبال جذب اعتبارات از اعتبارات کارگروه توسعه کشاورزی برای عشایر هستیم تا این قشر نیز از خدمات دولتی در این بخش بهره ببرند.

انتهای پیام/80019/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول