اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان خبر داد:

مرمت 6 آموزشگاه درمیان در طرح هجرت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش درمیان گفت: در اجرای طرح هجرت سه، تعداد 6 آموزشگاه شهرستان درمیان با هزینه 24 میلیون تومان زیباسازی و مرمت شدند.

مرمت 6 آموزشگاه درمیان در طرح هجرت
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در جریان اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت سه تعداد 300  نفر روز کار از دانش‌آموزان شهرستان با بسیج سازندگی همکاری داشتند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد پروژه مهر در این مدیریت تصریح کرد: نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت، برگزاری جشن‌های جوانه‌ها و شکوفه‌ها و استقبال از فرهنگیان شهرستان مهم‌ترین مصوبات و برنامه کمیته‌های هفت گانه پروژه مهر در درمیان به شمار می‌رود.
اژدری مرمت و زیباسازی مدارس را محوری‌ترین برنامه کمیته تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان برشمرد و افزود: در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری قریب یک‌هزار و 200 فرهنگی شهرستان توسط کمیته ساماندهی سازماندهی می‌شوند.
وی بر تقویت مبانی اعتقادی و گسترش علوم و معارف قرآنی در دانش‌آموزان مرزنشین تأکید کرد و ابراز داشت: در سال گذشته 12 آموزشگاه قرآنی در سطح شهرستان فعال بود و قریب به 2 هزار دانش‌آموز درمیانی شرکت کننده در این مدارس با علوم و معارف ناب قرآن آشنا شدند و پیش‌بینی می‌شود آموزشگاه‌های قرآنی شهرستان به 18 آموزشگاه در سال تحصیلی آینده افزایش یابد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه شهرستان مرزی درمیان با بیش از 12 هزار دانش‌آموز مقام سوم استان را از لحاظ جمعیت دانش‌آموزی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 5 هزار و 600 دانش آموز در مقطع ابتدایی، قریب 3 هزار و 100 دانش آموز در مقطع راهنمایی و 3 هزار و 300 دانش آموز در مقطع متوسطه در 185 آموزشگاه ادامه تحصیل می‌دادند.
اژدری با اشاره به بهره‌برداری از چهار طرح آموزشی با اعتباری قریب به 386 میلیون تومان در سال گذشته یادآور شد: در آینده نزدیک بهره‌برداری از چهار فضای آموزشی دیگر در سطح شهرستان با اعتبار 936 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این فضاها را به طور میانگین 85 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: همچنین در سال گذشته بیش از 40 میلیون تومان برای ارتقای آمادگی شغلی بیش از یک‌هزار فرهنگی شاغل در مدیریت هزینه شد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان با اشاره به پیشنهاد تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: از آن جایی که خانواده خشت زیر بنای تربیت کودک محسوب شده و تقویت ارتباط عاطفی دانش‌آموزان با والدین تأثیر به سزایی در افزایش قدرت یادگیری مطالب و شادابی کلاس‌های درس دارد، می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان مرزی شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول