اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

لزوم اجرای ماده 112 توسط دستگاه‌های اجرایی قشم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم اجرای قانون 112 برنامه پنجم توسعه کشور از سوی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مستقر در شهرستان قشم تاکید کرد.

لزوم اجرای ماده 112 توسط دستگاه‌های اجرایی قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدرضا موسوی صبح امروز در جمع مدیران این سازمان و همچنین مدیران برخی از ادارات و نهادهای قشم اظهار داشت: از زمان فعالیت منطقه آزاد قشم و با وجود بسیاری از کمبودهای اولیه از جمله نبودن آب شهری و برق در شهر قشم و روستاهای این جزیره، کماکان مدیران این سازمان در مقاطع مختلفی که در جزیره خدمت کرده‌اند، زمینه آسایش و رفاه را برای ساکنان این منطقه فراهم آورده‌اند. 
وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور و تاکید قانونگذار بر حاکمیت سازمان‌های مناطق آزاد در مناطق  تحت سرپرستی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف مناطق آزاد جذب سرمایه‌گذار است و امیدواریم با اجرایی شدن ماده 112 برنامه پنجم توسعه، همکاری وزارتخانه‌ها در زمینه تفویض اختیارات دستگاه متبوع خود در این منطقه به سازمان منطقه آزاد و اجرا شدن سایر قوانین مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد رشد و شکوفایی در مناطق مهم اقتصادی کشور باشیم. 
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: مدیران عامل منطقه آزاد قشم که سابقا در این منطقه خدمت کرده‌اند اقدامات بزرگ و مهمی را انجام داده‌اند و در رفع بسیاری از محرومیت‌ها و کمبودهای این منطقه کوشیده و جزیره قشم را به منطقه‌ای اقتصادی تبدیل کرده‌اند اما ماموریت ما در این منطقه بسیار دشوارتر است و استمرار فعالیت‌ها در زمینه عمرانی، اقتصادی، صنعتی، تجاری و گردشگری همچنان باید با همت و سرعت بیشتری صورت پذیرد. 
موسوی منطقه آزاد قشم  را با داشتن بیشترین وسعت در بین مناطق آزاد و دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری و گردشگری بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست.
یادآور می‌شود ماده 112 برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور بر تفویض اختیار دستگاه‌های اجرایی مناطق آزاد به مدیران عامل این مناطق برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی تاکید دارد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مساحت به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس محسوب می‌شود که از حدود 20 سال پیش با فعالیت منطقه آزاد در این نقطه از کشور، رشد و شکوفایی در بسیاری از حوزه‌ها در این منطقه به چشم می‌خورد. 
یادآور می‌شود در زمان تاسیس سازمان منطقه آزاد قشم، از مجموع یک هزار و 500 کیلومتر این جزیره 300 کیلومتر به عنوان منطقه آزاد و یک هزار و 200 کیلومتر به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تحت تولیت سازمان منطقه آزاد تعیین شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول