اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم:

قشم 25 تعاونی صنایع دستی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از تاسیس 15 شرکت تعاونی جدید صنایع دستی در این جزیره خبر داد.

قشم 25 تعاونی صنایع دستی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سید رضا موسوی صبح امروز در جمع مسئولان و صنعتگران این جزیره با بیان اینکه بانک اطلاعاتی صنعتگران و هنرمندان جزیره قشم به زودی توسط سازمان منطقه آزاد تکمیل می‌شود، اظهار داشت: قشم از جمله نقاطی است که از نظر صنایع دستی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متعددی دارد.
وی ادامه داد: از هنرهای رایج و متنوع صنایع دستی در جزیره قشم و هنگام می‌توان به هنر گلابتون‌دوزى، سوزن‌دوزى سنتى، خوس‌دوزى، شک‌بافى، برقع‌سازى، لچک‌سازى، ماکت‌سازى لنج، عود‌سازى، توربافى و گرگوربافى، سبدبافى، گلیم‌بافى، قالی‌بافى، صنایع دستى دریایى، سفالگرى و سواس‌بافى اشاره کرد.
به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، با فعالیت و احد صنایع دستی  سازمان منطقه آزاد قشم و تعامل این واحد با صنعتگران در 71 منطقه شهری و روستایی در جزایر قشم و هنگام، اقدامات گسترده‌ای در دست انجام است.
وی همچنین افزود: در حال حاضر 10 شرکت تعاونی صنایع دستی در سطح جزیره قشم فعال است که 15 شرکت نیز در شرف تاسیس است.
به گفته این مسئول، این امر ناشی از رشد و شکوفایی صنایع دستی این منطقه و رویکرد حمایتی سازمان در این زمینه است.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین بانک اطلاعاتی صنعتگران قشم خبر داد و یادآور شد: این بانک در حال حاضر با ثبت مشخصات تعداد 3 هزار و 500 نفر صنعت‌گر و هنرمند زن و مرد در جزیره قشم و هنگام تدوین و در حال تکمیل است که پس از طی مراحل نهایی، این بانک به بانک اطلاعاتی معاونت صنایع دستی کشور لینک و اقدامات لازم در خصوص بیمه صنعتگران در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری شوراهای شهر و روستاهای جزایر هنگام و قشم با سازمان منطقه آزاد با هدف شناسایی و اشتغالزایی صنعتگران فعال در این مناطق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول