اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون شهرستان ری خبر داد:

سبقت از ظرفیت اشتغالزایی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون شهرستان ری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بحث اشتغال گفت: از ظرفیت‌های اشتغالزایی سبقت گرفته‌ایم.

سبقت از ظرفیت اشتغالزایی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های اداره تعاون شهرستان ری در سالی که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، ایجاد مشاغل مناسب برای زنان، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و تلاشی مضاعف در راستای تحقق این هدف و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال‌زایی می‌توانیم به سهم 25 درصدی اقتصاد کشور برسیم.
رئیس اداره تعاون با تشریح برنامه‌های محوری اداره تعاون در راستای بحث اشتغالزایی بیان داشت: در حال حاضر اقدامات اداره تعاون در زمینه اشتغال‌زایی در سه محور تعریف شده است.
موضوع اول، حمایت از تعاونی‌های موجود و ایجاد بستری مناسب برای رشد و توسعه آنها از طریق اعطای تسهیلات و پشتیبانی لازم به منظور با لا بردن ظرفیت اشتغال آنها است.
موضوع دوم شامل حمایت و تشکیل تعاونی‌های جدید با هدف ایجاد اشتغال است.
اما موضوع سوم در راستای آموزش، بسترسازی و توانمند‌سازی جوانان و افراد فاقد مهارت است تا توان کارآفرینی آنها ارتقا پیدا کند.
باقری در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1390 تا پایان مرداد ماه سال جاری حدود 700 نفر از افراد تحت اشتغال بیمه شد‌ه‌اند که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده سعی داریم این آمار در پایان سال 90 به 2 هزار نفر می‌رسد.
بنا به مصوبات و وظایف تعریف شده برای اداره تعاون شهرستان ری، این اداره در سال 1389 موظف به بسترسازی اشتغال برای 147 نفر بوده است که با توجه به فعالیت مناسب اداره تعاون این رقم تا 220 نفر افزایش یافته است که تمام این افراد در زیر مجموعه‌های اداره تعاون مشغول به کار و بیمه شده‌اند.
 
توسعه مشاغل خانگی
اکنون دغدغه دولتمردان در زمینه مباحث اقتصادی تقویت بازوهای تعاون است چراکه معتقدند «تعاون یعنی کار، یعنی رفاه» و خوشبختانه با تعریف این شعار، خط مشی تعاونگران مشخص شده است و بخش قابل توجهی از برنامه‌های اداره تعاون به ترویج فرهنگ تعاون و گسترش تعاونی‌ها اختصاص یافته است.
رئیس اداره تعاون شهرستان ری با اشاره به این موضوع بیان داشت: در نیمه اول سال جاری بیش از 70 تعاونی متقاضی ثبت و تشکیل تعاونی بوده‌اند که از این تعداد با تشکیل  14 تعاونی موافقت شده است و 17 تعاونی با دریافت مجوزهای لازم  در شرف تاسیس هستند و سایر درخواست‌ها نیز در دست بررسی و طی مراحل قانونی است.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از تلاش‌های اداره تعاون جلب مشارکت تعاونگران در بخش‌های ادارات، دهیاری‌ها و بخشداری هاست که این امر علاوه بر گسترش و توسعه بخش تعاونی، خدمات مورد نیاز دستگاه‌ها و نهادها را نیز فراهم می‌کند که کارکنان نهاد مربوطه نخستین منتفعان تعاونی‌ها به شمار می‌روند.
مدتی است که دستورالعمل توسعه مشاغل خانگی اداره تعاون شهرستان ری در دستور کار ادره تعاون قرار گرفته است و رئیس اداره تعاون نیزآمادگی این نهاد را برای تشکیل و حمایت از این‌گونه تعاونی‌ها اعلام می‌دارد و می‌گوید: تاکنون یک تعاونی با این رویکرد تامین نیاز مشاغل خانگی به ثبت رسیده است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد در راستای توانمند شدن افراد، افزایش بیابد.
 
 آموزش تخصصی برای توانمند سازی
تعاون یعنی مشارکت و مشارکت بدون همکاری و فعالیت‌های گروهی میسر نمی‌شود اما آنچه امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است آموزش است چرا که همکاری و مشارکت بدون آموزش و ارتقای دانسته‌ها موفقیت چشمگیری در بر نخواهد داشت.
به همین منظور مسئولان اداره تعاون شهرستان ری تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا سطح آموزش و فراگیری تعاونگران خود را بالا ببرند.
باقری در این ارتباط گفت: فعالیت‌های آموزشی اداره تعاون در دو زمینه آموزش عمومی و تخصصی است که از ابتدای سال 1390 تاکنون بیش از 620 نفر ساعت آموزش عمومی دریافت کرده‌اند.
وی هدف از ارائه آموزش‌های تخصصی را ارتقای توانمندسازی زنان و جوانان درراستای پتانسیل‌های شهرستان است که یکی از این ظرفیت‌ها شامل تولید فرش دستباف می‌شود که با همکاری شرکت‌های تعاونی فرش دستباف، آموزش‌های تخصصی قالی بافی به متقاضیان ارائه شده است و افراد متقاضی پس از موفقیت در آزمون پایان دوره و دریافت گواهینامه مهارت از سوی سازمان فنی حرفه‌ای برای اشتغال و بیمه شدن به تعاونی‌های مستقل معرفی می‌شوند که تاکنون یک هزار و 920 نفر ساعت آموزش تخصصی قالی بافی به متقاضیان ارائه شده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول