اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر برگزیده جشنواره ملی شعر مطرح کرد:

افول معنا و مضامین والا در شعر/ شاعران بزرگ کم هستند

خبرگزاری فارس: یکی از برگزیدگان جشنواره ملی شعر و داستان جوان گفت: در برهه کنونی با افول معنا و مضامین والا در شعر مواجه‏ایم و شاعران بزرگ کم هستند.

افول معنا و مضامین والا در شعر/ شاعران بزرگ کم هستند
رسول گلپایگانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، هدف هنر را متعالی کردن وجود انسان دانست و معتقد است: هنرمندان در این راستا باید پیشرو و چراغ راه دیگران باشند. 
این  شاعر جوان عضو دفتر آفرینش‏های ادبی حوزه هنری استان سمنان و یکی از برگزیدگان جشنواره شعر و داستان جوان «ایلام مهد پایداری» با بیان اینکه شعر جوان به لحاظ کمی افزایش چشم‏گیری داشته و بیشتر باید به کیفیت آن بپردازیم، اظهار داشت: از سویی در دوره افول شاعران بزرگ قرار داریم و از سوی دیگر با افول معنا و مضامین والا در شعر روبه‏رو هستیم.
وی در ادامه گفت: اگر هدف شعر متعالی کردن وجود انسان است، شعرهای ما با فقر معنا مواجه هستند؛ زیرا شاعران ما بیشتر دچار نوعی درون‏گرایی ادبی شده‏اند و شعرها از قالب احساس فراتر نمی‏رود و نگاه و دغدغه‏های اجتماعی در آنها کمتر دیده می‏شود.
گلپایگانی با اظهار خرسندی از انتخاب «ایلام مهد پایداری» به عنوان محل برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان گفت: علی‏رغم همه رشادت‏های مردم ایلام در جنگ تحمیلی این استان ناشناخته مانده بود که این حرکت حوزه هنری تا حدی می‏تواند منجر به معرفی این استان و پایداری مردم آن شود.
گلپایگانی درباره اثر برگزیده‏اش در جشنواره شعر و داستان جوان نیز بیان داشت: ایده آن شعر که عنوانش «رد یاد» است در تابستان 89 با مشاهده پیرمردی که سال‏هاست روی نیمکتی در یکی از پارک‏های تهران زیر درخت کاجی می‏نشیند، به ذهنم راه یافت و تشخیص رد یک عشق کهن در چشمان پیرمرد بهانه سرودن آن شد.
این شاعر جوان کشورمان با تاکید بر نقش موثر حوزه هنری در تشویق و حمایت از هنرمندان جوان حوزه ادبیات گفت: در کنار این جشنواره‏ها انتظار ما که در آغاز راه هستیم از حوزه هنری برگزاری جلسات کارگاهی و نشست‏های نقد و بررسی شعر و داستان با حضور استادان بزرگ این رشته‏هاست و این نشست‏ها می‏تواند تا حد زیادی کمبودهای تکنیکی و معنایی جوانان را برطرف کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول