اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان یزد؛

جراحی سمعک قابل کاشت با موفقیت انجام شد

خبرگزاری فارس: یک متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در یزد از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی سمعک قابل کاشت در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد.

جراحی سمعک قابل کاشت با موفقیت انجام شد
دکتر محمدحسین برادران‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز سمعک قابل کاشت در بیمارستان شهید صدوقی یزد اظهار داشت: این عمل جراحی صبح امروز بر یک خانم 35 ساله که گوش راستش دچار کاهش شنوایی متوسط بود و گوش چپش تحت عمل جراحی رادیکال ماستوئیدکتومی قرار گرفته بود همچنین کاهش شنوایی هدایتی به میزان 50 دسی‌بل داشت، انجام شد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه سمعک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند تصریح کرد: یک نوع آن داخل کانال گوش گذاشته می‌شوند که شامل سمعک‌های پشت گوشی و داخل گوشی هستند.
برادران‌فر افزود: برخی دیگر از سمعک‌ها قابل کاشت هستند که داخل کانال گوش قرار نمی‌گیرند و با عمل جراحی در پشت گوش کاشته می‌شوند.
وی ادامه داد: این سمعک امواج صوتی را دریافت کرده و از طریق استخوان به گوش داخلی منتقل می‌کند.
برادران‌فر شفافیت بسیار بالای صدا، عدم انعکاس صدا و فیدبک، عدم کیپ شدن گوش و ایجاد صدای ناهنجار را مهم‌ترین خصوصیت و ویژگی این نوع از سمعک‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این عمل جراحی بدون بیهوشی نیز قابل انجام است، خاطرنشان کرد: در این عمل سمعک در پشت گوش داخل استخوان کار گذاشته شده و به طور مستقیم امواج صوتی را دریافت کرده و به گوش داخلی منتقل می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد مبتلایان به کری‌های حسی عصبی کم و متوسط، بیماری‌های مزمن گوش میانی، پارگی پرده تمپان گوش، ترشحات چرکی داخل گوش، آنومالی‌های مادرزادی گوش را از مواردی عنوان کرد که می‌توانند از این عمل جراحی بهره ببرند.
وی همچنین ادامه داد: افرادی که جراحی گوش شده‌اند و هنوز مشکل شنوایی دارند می‌توانند از این سمعک بهره‌مند شوند.
برادران‌فر همچنین متذکر شد: افرادی که دارای یک گوش کر بوده می‌توانند از این نوع سمعک برای شنوایی هر دو گوش استفاده کنند به نحوی که صدا از گوش کر دریافت و به گوش سالم انتقال می‌یابد و باعث می‌شود تا هر دو گوش بشنود.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: بعضا مشاهده می‌شود افرادی که دچار ترشحات چرکی گوش هستند و یا پارگی پرده تمپان دارند و یا مبتلا به بیماری‌های عفونی مزمن گوش هستند به هیچ وجه نمی‌توانند از سمعک استفاده کنند در حالی که این مشکلات با وجود عمل جراحی با این سمعک برطرف شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: این عمل جراحی برای نخستین بار در استان یزد انجام شده و مشابه این عمل نیز در استان‌های تهران و مشهد صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول