اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار خدابنده:

درآمد کالای قاچاق کسب و کار جامعه را ضعیف می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: کسب درآمد از طریق کالای قاچاق ایجاد کسب و کار در جامعه را ضعیف می‌کند.

درآمد کالای قاچاق کسب و کار جامعه را ضعیف می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نورالدین رفیعی ظهر امروز در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خدابنده با بیان اینکه قاچاق کالا بخشی از اقتصاد کشور است، اظهار داشت: قاچاق کالا با هدف سودآوری از سوی عوامل بازرگانی غیرقانونی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: علت اصلی قاچاق کالا و ارز وجود تقاضا، سود اقتصادی، ترجیح کالای خارجی به داخلی است.
فرماندار خدابنده با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما به‌عنوان یک رسانه جمعی، تصریح کرد: این رسانه در ترغیب شهروندان به استفاده از کالای داخلی با استفاده از کالاهای تولیدی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی به مکاتبه انجام گرفته در خصوص احیای پاسگاه باش قشلاق گرماب اشاره کرد و افزود: با موافقت ضمنی مقدمات کار فراهم شده و نیروی انتظامی شهرستان پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورد.
رفیعی ادامه داد: قاچاق به بخش تولید و اشتغال کشور صدمه می‌زند و موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در کشور می‌شود.
وی تاکید کرد: دشمنان از طریق قاچاق کالاهای ممنوعه و نامشروع به دنبال ضربه زدن به کشور و از بین بردن اعتقادات مذهبی هستند و از طرف دیگر با قاچاق کالاها و محصولات ضد فرهنگی قصد ضربه زدن به اعتقادات مردم را دارند.
فرماندار خدابنده گفت: نیروی انتظامی با تمام قوا و نیروی عزم خود را برای مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار قرار داده است.
وی افزود‌: کسب درآمد از طریق کالای قاچاق ایجاد کسب و کار در جامعه را ضعیف می‌کند.
رفیعی یادآور شد: کالای قاچاق نه تنها ضربه اقتصادی می‌زند بلکه ضربه فرهنگی و مذهبی را هم به دنبال دارد.
وی بیان کرد: قیمت پایین کالای قاچاق مردم را به سمت خرید کالاها سوق می‌دهد که از نظر بهداشتی معتبر نیستند.
گفتنی است، در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد خود و طرح مواردی همچون عرضه کود شیمیایی خارج از شبکه، نصب GPS برای نفتکش‌ها با نظارت شرکت نفت، تخصیص سهمیه نفت کوره برای صنایع با توجه به تولید و خروجی کالا از سوی شرکت نفت، فعال بودن گشت مشترک غیر منتظره با مسئولیت شرکت نفت به طرح پیشنهادات در خصوص دستور کار جلسه ارائه کردند.
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول