اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظام نوین ارتقای بیمه‌شدگان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سالانه بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان است، از اجرای طرح نظام نوین ارتقای بیمه‌‌‌شدگان و بازنشستگان در گیلان خبر داد.

اجرای طرح نظام نوین ارتقای بیمه‌شدگان گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد حسین شهدی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران گیلان در سالن مروارید دهکده ساحلی این شهر با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان در شرایط فعلی پس از 30 ‌سال خدمت به نظام انتظار داشتن در‌آمدی مناسب است، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات اصلی بازنشستگان در سنین بالا بحث درمان است.
شهدی‌نژاد با تاکید بر اینکه سالانه داروهای خارجی با سرانه چند هزار دلاری وارد کشور می‌شود، افزود: با توجه به پول‌های زیادی که خرج شده، در کشور نسبت به آن چیزی که شایسته بازنشستگان است کاری صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 100 میلیارد تومان در گیلان در بحث درمان هزینه می‌شود، ابراز داشت: کارهایی که به عنوان خدمات درمانی به بازنشستگان عرضه می‌شود قابل توجه نیست و دارای نواقص زیادی است.
این مسئول، با تصریح بر اینکه طرح نظام نوین ارتقای بیمه‌شدگان و بازنشستگان در گیلان اجرا می‌شود، اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح که بومی‌سازی شده طرح پزشک خانواده، تغییر ساختار نظام و پرداخت همراه است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح هر فرد و یا خانواده یک پزشک را انتخاب می‌کند، گفت: سالانه مبلغ 20 میلیون و 400 هزار تومان به عنوان هزینه فرد بیمه شده به پزشک پرداخت می‌شود و از بیماران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و هزینه داروی آنها نیز رایگان خواهد بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته هر فرد در طول سال دو مرتبه به پزشک مراجعه می‌کند.
وی، ثبت تمام اطلاعات مربوط به بحث درمان و سلامت خانواده توسط پزشک در سیستم را از دیگر مزایای طرح مذکور عنوان کرد و گفت: قرار است به پزشکان وامی تعلق گیرد تا بتوانند لپ‌تاپ و پرینتر تهیه کنند.
به گفته شهدی‌نژاد، با اجرای این طرح که هزینه‌ها از قبل پرداخت شده در مواردی مانند ویزیت، تزریقات، دارو و سرم رایگان خواهد بود ولی در برخی از بیماری‌های خاص هزینه‌ای مازاد دریافت می‌شود که این هزینه‌ها طبق شدت بیماری بیماران تقسیم‌بندی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود، افزود: حدود 10 درصد از پزشکان مرتکب تخلفاتی هستند که نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد و این بر خلاف قوانین نظام پزشکی کشور است.
این مسئول با بیان اینکه در این طرح در‌آمد پزشکان عمومی بین 40 تا 80 درصد افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها همانگونه که پزشک توسط خود آنها انتخاب می‌شود در صورت عدم رضایت از پزشک می‌توانند پزشک دیگری را انتخاب کنند.
 
*وام کانون بازنشستگان گیلان پرداخت می‌شود
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: وام کانون بازنشستگان گیلان به‌زودی پرداخت می‌شود.
سالار بیک‌محمد با اشاره به اینکه بازنشستگان در طول هشت سال دفاع مقدس و 30 سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی به جامعه خدمت کرده‌اند، تصریح کرد: وظیفه دولت این است که به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران احترام بگذارد.
وی با بیان اینکه سن امید به زندگی در کشور به طور متوسط 70 سال است، افزود: امروزه به پیشرفت امکانات رفاهی و ارتباطی از جمله اینترنت و ... سطح آگاهی جوامع بالا رفته و همین طور میزان سن امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه دارای 21 شعبه در استان است، یادآور شد: حدود 71 هزار نفر در استان بازنشسته هستند و نزدیک به 300 هزار نفر بیمه شده اصلی در گیلان وجود دارد که حدود 51 درصد از جمعیت استان از صندوق تامین اجتماعی بهره‌مندند.
وی با تاکید بر اینکه کانون بازنشستگان باید دارای تشکلات دقیق باشد و مسئولان از آن حمایت کنند، ابراز داشت: حدود 6 هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
 
*گفتمان در یک چار‌چوب درست ارزنده است
 عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر لاهیجان نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات مستمری‌بگیران حل شود باید با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری همراه شود.
بهرام منجمی ادامه داد: گفتمان در یک چار‌چوب درست ارزنده خواهد بود.
 
*بازنشستگان بیشتر مورد تکریم قرار گیرند
 صمد حسن‌خواه رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: در اینگونه از برنامه‌ها باید تعداد زیادتری از بازنشستگان حضور داشته باشند و بیشتر مورد تکریم قرار گیرند.
در پایان این مراسم به 30 نفر از مستمری‌بگیران استان و پنج نفر از حاضران به قید قرعه هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول