اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیرجند صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان‌های شرق کشور

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان‌های شرق کشور همزمان با نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در بیرجند با حضور مسؤلان کشوری و استانی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان‌های شرق کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: در این نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف صنایع دستی هشت استان کشور در 104 غرفه و یک‌هزار و 300 متر مربع مساحت در محل نمایشگاه بین‌المللی خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شده است.
امیر انوری‌مقدم تصریح کرد: در این نمایشگاه از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و کرمان حضور دارند.
وی نمایش انواع رشته‌های صنایع‌دستی‌، دست‌بافت‌های داری و نساجی سنتی و صنایع دستی چوبی را از بخش‌های مختلف این نمایشگاه عنوان کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در این نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایر منطقه نیز معرفی و در معرض دید عموم علاقمندان قرار می‌گیرد.
انوری‌‌مقدم قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، نمد‌مالی، کاشی سنتی، پلاس‌بافی، حوله‌بافی، معرق چوب، مشبک و ساز سازی سنتی را از جمله رشته‌های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه دانست.
وی آشنایی عموم مردم با فرهنگ و اصالت صنایع دستی استان‌های همجوار، فروش تولیدات صنایع دستی، الهام گرفتن صنعتگران در روش‌های کاری یکدیگر و آشنایی نسل جوان با آداب و رسوم و سنن گذشته را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز به مدت پنج روز تا سوم آذر ماه از ساعت 16 تا 21 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی به روی علاقمندان دایر است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول