اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان خبر داد:

کاهش قاچاق کالاهای خارجی از مرزهای کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از کاهش میزان قاچاق کالاهای خارجی از مرزهای استان به داخل کشور خبر داد.

کاهش قاچاق کالاهای خارجی از مرزهای کردستان
ایرج حسن‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به عوامل کاهش قاچاق کالا در استان اظهارداشت: اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی در انسداد و کنترل معابر در نقاط مرزی برای جلوگیری از تردد قاچاقچیان از جمله دلایل این مهم است.
وی افزود: همچنین بالا رفتن هزینه قاچاق در استان، کاهش تقاضا برای قاچاق کالا و افزایش آگاهی مردمی در ارتباط با عدم استفاده از کالاهای قاچاق به دلیل غیر استاندارد بودن آنها از دیگر عوامل کاهش قاچاق در استان به شمار می‌آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کاهش و ریشه‌کنی پدیده قاچاق کالاهای خارجی موجب ایجاد بستر لازم برای توسعه اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.
حسن‌زاده بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را با هدف بستر‌سازی اشتغال پایدار و تسریع در آهنگ رشد اقتصادی کشور به انجام رسانده است.
وی وجود معضل قاچاق در کشور را عامل بازدارنده در راه تحقق این هدف دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در مقاطع زمانی مختلف شاهد افزایش قاچاق کالاهای خارجی غیر استاندارد از طرق مختلف به داخل کشور بوده‌ایم که این روند تاثیر نامناسبی بر رشد بخش‌های تولیدی و اقتصادی کشور و در نهایت جلوگیری از ایجاد اشتغال مولد داشته است.
وی با بیان اینکه در استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور اقدامات پیشگیرانه مناسبی برای مقابله با این معضل به عمل آمده است خاطر نشان کرد: کشفیات چشمگیر کالاهای قاچاق در استان گواه اقدامات بازدارنده دستگاه‌های متولی بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول