اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

تائید گزارش برآورد خسارت محصولات کشاورزی در سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تائید گزارش برآورد خسارت محصولات کشاورزی و ارسال آن به بانک به عهده بخش تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

تائید گزارش برآورد خسارت محصولات کشاورزی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز در جلسه کمیته فنی تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: برآورد واقعی و جبران به موقع خسارت محصولات نقش مهمی برای ترغیب کشاورزان در بیمه‏کردن محصولات کشاورزی دارد.
موسوی افزود: کمیسیون خسارت در سازمان به عهده معاونت بهبود تولیدات گیاهی است و مراکز خدمات گزارش کارشناسی خسارت را در کوتاه‏ترین زمان به مدیریت هر شهرستان اعلان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی موارد را بعد از تائید به بانک عامل ارسال کند.
وی گفت: کشاورزان باید وقوع خسارت را بلافاصله به مراکز خدمات و مدیریت شهرستان‏ها برای تهیه  گزارش و صورت جلسه اطلاع دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: آگاهی کشاورزان برای انجام مراحل این کار به عهده مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‏هاست.  
موسوی به دلیل اهمیت بیمه محصولات، خواستار تشکیل ستاد بیمه محصولات در شهرستان‏ها شد.
وی با توجه به اهمیت بذر در تولید گفت: اولویت اول باید استفاده از بذور تولیدی با کیفیت داخل استان و بذر مرغوب خود مصرفی کشاورزان با رعایت موضوع ضدعفونی باشد.
موسوی بیان داشت: کود شیمیایی در بخش کشاورزی باید طبق استاندارد و نیازهای تعیین شده خاک مصرف و کودهای کشت پائیزه و بهاره قبل از فصل کشت تدارک دیده شود و در اختیار کشاورزان قرار گیرد و شهرستان‏ها نیز از همه توان بخش دولتی و خصوصی جهت تحویل و توزیع به موقع بهره گیرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول