اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

مسافرت به کشورهای شمال ایران و افزایش ایدز/ زنگ خطر ابتلا به ایدز در زنان

خبرگزاری فارس: مسافرت ایرانی‌ها به کشورهای شمال کشور که از مناطق پرخطر مبتلا به ایدز به شمار می‌رود، موجب افزایش بیماری ایدز در کشور شده است، همچنین افزایش زنان مبتلا به ایدز یکی از دغدغه‌های امروز مسئولان کشور در زمینه این بیماری است.

مسافرت به کشورهای شمال ایران و افزایش ایدز/ زنگ خطر ابتلا به ایدز در زنان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان جمعی از مدیران حوزه‌های سیاسی،‌ اجتماعی و بهداشتی استان کرمان در نشست هم‌اندیشی مدیران صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد با موضوع کنترل ایدز و حل و تبعیض آن در جامعه شرکت کردند.
 
* عسلویه با مشکلات جدی اجتماعی روبه‌رو است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر پیوست فرهنگی برای طرح‌های صنعتی اظهار داشت: در شهری صنعتی مانند عسلویه با مشکلات اجتماعی مواجه شده‌ایم که باید فعالیت‌های جدی در مسائل اجتماعی در مناطق صنعتی صورت گیرد.
علی شمس‌الدینی افزود: مرکز گذری زنان در حال خطر در کرمان راه‌اندازی شد که بسیاری نسبت به این مرکز اعتراض دارند، اما این مکان در کاهش ابتلا به بیماری‌های پرخطر موثر بوده است. 
 
* آمار بالای مبتلایان به ایدز در کشور نشان‌دهنده فاجعه ملی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز با اشاره به وجود حدود 100 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور تصریح کرد: آمار بالای مبتلایان به ایدز در کشور نشان‌دهنده فاجعه ملی است.
کمالی بر پیشگیری از این بیماری تاکید کرد و با اشاره به حضور زنان و دختران فراری در تهران و بعضی از شهرهای بزرگ کشور بیان کرد: این افراد پس از آلوده شدن به اعتیاد روی می‌آورند و بسیاری از آنها به ایدز مبتلا می‌‌شوند و این بیماری را در جامعه افزایش می‌دهند.
وی تصریح کرد: با حضور حدود 100 هزار بیمار مبتلا به ایدز در ایران تاکنون 100 هزار خانه در کشور تهدید شده است.
عبدالرضا صباحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به امواج مختلف ایدز بیان داشت: موج مربوط به ابتلا از طریق تزریق معتادان کنترل شده است، اما موج ناشی از انتقال از طریق رابطه جنسی افرایش یافته است.
 
* اخطار نسبت به موج عمومی ایدز در ایران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مسافرت به کشورهای نزدیک ایران به راحتی و حتی بدون ویزا صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این سفرها ابتلا به ایدز را در کشور افزایش می‌دهد.
محسن گرکانی‌نژاد افزود: ایران در حال حاضر در مرحله متمرکز ایدز یعنی بیش از 25 درصد در گروه خطر ابتلا قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه 15 درصد معتادان تزریقی ایدز دارند، گفت: از مرحله تحت‌گذر وارد مرحله متمرکز شده است و مرحله بعدی از جمعیت در معرض خطر عبور می‌کند و وارد مرحله عمومی می‌شود که این امر 100 سال به طول می‌انجامد.
گرکانی‌نژاد تصریح کرد: اگر موج سوم کنترل نشود، ممکن است، ایران هم وارد این مرحله عمومی شود.
 
* راه‌اندازی دومین مرکز گذری زنان در حال خطر در کرمان
وی تصریح کرد: اشاعه مواد محرک‌کننده در کشور نگران‌کننده است و 4.5 درصد زنان در معرض خطر به ایدز مبتلا شده‌اند.
گرکانی‌نژاد افزود: اعتیاد به تزریق مواد مخدر شایع‌ترین مورد ابتلا به ایدز در مردان و 67.6 درصد به دلیل آمیزش در زنان بوده است که این امر برای موج سوم ایدز نگران‌کننده است.
وی با اشاره به افزایش ایدز در بین زنان بیان داشت: دومین مرکز گذری زنان در حال خطر در کرمان راه‌اندازی می‌شود.
گرکانی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه ایران به هرم سنی بیشترین مبتلایان به ایدز نزدیک است، آمار ایدز در کشور نگران‌کننده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول