اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت؛

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی بنتال در کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از جراحی موفقیت‌آمیز عمل جراحی بنتال و تعویض دریچه آئورت و آئورت صعودی یک بیمار قلبی برای نخستین بار در اتاق عمل قلب این مجتمع خبر داد.

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی بنتال در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهرداد حسین‌پور شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این بیمار 55 ساله با علائمی شامل درد قفسه سینه، افت فشار و نامنظمی نبض در اندام‌ها به مطب پزشک کاردیولوژیست این مرکز مراجعه و سپس به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی ارجاع شد.
وی افزود: در بیمارستان شهید بهشتی، پس از انجام آنژیوگرافی برای بیمار توسط پزشک کاردیولوژیست، نیاز فوری وی به عمل جراحی قلب به علت پارگی لایه‌های دریچه آئورت صعودی (دایسکشن حاد) و نارسایی دریچه آئورت تشخیص داده شد.
سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان خاطرنشان کرد: در این عمل جراحی که به نام بنتال معروف است به مدت پنج ساعت به سرپرستی محمدصادق پورعباسی، فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و همکاری تیم همراه وی، به طول انجامید.
وی تصریح کرد: در این جراحی اقداماتی شامل تعویض دریچه آئورت و آئورت صعودی و کاشتن مجدد شریان‌های عروق کرونر و ترمیم پارگی لایه‌های آئورت صعودی (دایسکشن حاد) به وسیله کمپوزیت گرافت انجام شد.
حسین‌پور ابراز داشت: بیمار پس از عمل جراحی به بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب منتقل شد و در حال حاضر با داشتن هوشیاری کامل در وضعیت عمومی مناسب به سر می‌برد.
این مسئول از مهم‌ترین عوامل موفقیت این عمل و نجات جان این بیمار از مرگ حتمی را پس از لطف خداوند، هماهنگی تیم جراحی قلب و متخصص کاردیولوژیست در تشخیص و درمان قطعی و انجام عمل جراحی در عرض کمتر از سه ساعت ذکر کرد.
سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان یادآور شد: با توجه به اینکه بدن بیمار در حین عمل تا 25 درجه سانتیگراد سرد شده بود و امکان وقوع خطر اختلالات انعقادی برای وی وجود داشت، با تلاش و هماهنگی‌های انجام شده خطر برطرف شد.
وی از آمادگی مرکز تخصصی قلب امام علی (ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان برای انجام انواع اعمال جراحی قلب باز (کرونری، تعویض دریچه، اطفال و پیوند قلب) خبر داد و گفت: این مرکز توانایی و امکان پذیرش بیمار، حتی از شهرستان‌های همجوار کاشان را نیز دارد.
حسین‌پور ادامه داد: بخش جراحی قلب باز این مرکز هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی و بخش آنژیوگرافی آن به صورت دو نوبت صبح و بعد از ظهر در خدمت بیماران قرار دارد تا به این وسیله از اعزام همشهریان و هموطنان به مراکز استان‌ها جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان به عنوان تنها بیمارستان جنرال منطقه قم تا اصفهان علاوه بر کاشان از شهرهای آران و بیدگل، اردستان، نطنز، بادرود، دلیجان، محلات و حتی قم پذیرای بیماران است.
مرکز تخصصی درمانی قلب امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و تیم مجرب و با سابقه جراحی در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش آنژیوگرافی این بیمارستان نیز در مهر ماه همان سال با حضور استاندار اصفهان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول