اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت خبر داد:

نبرد ناهمگون در عملیات‌های نیروی دریایی ارتش

خبرگزاری فارس: فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت از استفاده از نبرد ناهمگون در عملیات‌های نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: راهبرد تنوع از نقاط قوت نیروی دریایی ارتش ایران است.

نبرد ناهمگون در عملیات‌های نیروی دریایی ارتش
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم تورج حسنی مقدم امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی (ره) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را راهبردی خواند و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیروی دریایی ایران را راهبردی عنوان کردند و این نیرو وظیفه حفظ صلح و حراست از منافع و منابع کشور در دریاها را به عهده دارد.
وی از استفاده از نبرد ناهمگون در عملیات‌های نیروی دریایی ارتش خبر داد و افزود: راهبرد تنوع از نقاط قوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
حسنی مقدم اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی را از تیر ماه سال 87 اعلام کرد و گفت: حراست از منافع ملی در آب‌های بین‌المللی از اهداف حضور نیروی دریایی ارتش است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت به حضور ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: ناوشکن جماران در این ناوگروه حضور دارد.
وی استحکام بخشیدن به دیپلماسی دولت در برابر کشورهای خارجی را از جمله اهداف حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی خواند و تصریح کرد: ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در خلیج عدن مستقر است و با پدیده دزدی دریایی مقابله می‌کند.
حسنی مقدم، مشارکت در برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی و مقابله با دزدان دریایی را از دیگر اهداف حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام حمله‌های دزدان دریایی با کمک شناورها، تکاوران و تفنگدارانی نیروی دریایی ارتش خنثی شده و کشتی‌ها به سلامت در این منطقه اسکورت می‌شوند.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با بیان اینکه ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن به کشتی‌های دیگر کشورها در مقابله با دزدان دریایی کمک می‌کنند، بیان داشت: شناورهای آمریکا در 29 فروردین سال 67 به سکوهای نفتی سلمان و نصر ایران در خلیج فارس حمله کردند و شناورهای جوشن، سهند و سبلان از نیروی دریایی ارتش با این نیروها مقابله کردند.
وی ادامه داد: ناوچه موشک‌انداز سهند در این درگیری مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و یک فروند از بالگردهای ارتش آمریکا سرنگون شد.
حسنی مقدم با اشاره به اینکه نیروی دریایی در صحنه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب برای حفظ ارزش‌های نظام حضوری مقتدرانه داشته است، ابراز داشت: حفظ منابع، منافع و خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران یکی از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت یادآور شد: در دوران دفاع مقدس با حضور مستمر نیروی دریایی و پشتیبانی و حراست از شناورها و مناطق حساس در صادرات و واردات کشور خللی وارد نشد.
وی به توانمندی‌های تخصصی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش نخستین نیروهای دفاعی بودند که در ابتدای جنگ در خرمشهر حضور یافتند و راهبرد دشمن را با شکست مواجه کردند.
حسنی مقدم راهبرد دشمن را محاصره خرمشهر در مدت سه روز اعلام کرد و اذعان داشت: دشمن با مقاومت 34 روزه نیروهای دلاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مواجه شد.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت اسکورت 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش را از جمله فعالیت‌های این نیرو معرفی کرد و افزود: اختلال در صادرات و واردات و قطع خطوط مواصلاتی دشمن در زمان جنگ از دیگر ماموریت‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به خروج مستشاران نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با خروج مستشاران خارجی از نیروی دریایی و هوایی، ارتش نتواند در مقابل تهدیدات دوام آورده و توان استفاده از ادوات و تجهیزات نظامی را نداشته باشد اما در حال حاضر تمام تجهیزات بومی‌سازی شده و توسط متخصصان داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حسنی مقدم به عملیات مروارید توسط نیروی دریایی ارتش در سال 59 اشاره کرد و گفت: در این عملیات دوسوم نیروی عملیات دریایی رژیم بعثی عراق منهدم شد.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با بیان اینکه در عملیات مروارید 12 فروند یگان شناور عراق غرق شدند، اذعان داشت: 11 فروند هواپیمای دشمن نیز در این عملیات سرنگون شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول