اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اردبیل انجام شد؛

موفقیت پزشکان اردبیلی در عمل جراحی تعویض دوباره دریچه آئورت

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در استان اردبیل و در یک عمل جراحی موفق، دریچه آئورت بیمار 41 ساله‌ای در بیمارستان امام خمینی اردبیل با جراحی دوباره تعویض شد.

موفقیت پزشکان اردبیلی در عمل جراحی تعویض دوباره دریچه آئورت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در این عمل جراحی بیمار در سن 21 سالگی یک بار مورد عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قرار گرفته بود که به دلیل نارسایی به وجود آمده دوباره مورد عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قرار گرفت.
بر اساس نظر پزشکان متخصص این بیمار از سه سال پیش دچار علایم تنگی نفس، درد قفسه سینه و محدودیت در حرکت شده بود به طوری که حتی بیمار در ماه‌های اخیر قادر به انجام هیچ کار عادی نبود که با تشخیص پزشکان این فرد بعد از معاینات تخصصی و کامل، تحت عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قرار گرفت و با سلامتی کامل و موفقیت این عمل جراحی انجام شد.
تعویض دریچه آئورت قلب عملی معمولی است اما اهمیت عمل جراحی انجام شده در بیمارستان امام اردبیل از آن جهت است که این عمل روی بیماری انجام شد که برای دومین بار در صدد تعویض دریچه آئورت بود.
پزشکان متبحر این بیمارستان سنگین‌ بودن این عمل جراحی و احتمال مرگ ناشی از عمل مجدد را یادآور شده اما با تکیه بر توان و قدرت لایزال الهی در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز موفق شدند برای دومین بار دریچه آئورت بیمار 41 ساله را تعویض کرده و سلامتی او را باز گردانند.
این عمل جراحی در کمتر مراکز تخصصی و بیمارستان‌های مجهز انجام می‌شود و هم اکنون تنها در تهران و تعداد محدودی از مراکز بیمارستانی تخصصی قلب انجام می‌گیرد بنابراین انجام این عمل جراحی نادر با گذشت سه سال از عمر تاسیس و راه‌اندازی بخش جراحی قلب بیمارستان امام خمینی اردبیل یک موفقیت ممتاز به شمار می‌رود.
حال بیمار 41 ساله هم اکنون خوب است و تا چند روز آینده با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول