اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی توقیف یک لنج محقق شد؛

کشف 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های جاسک

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بندر جاسک از کشف 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک لنج باری در آب‌های این شهرستان خبر داد.

کشف 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های جاسک
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، سرهنگ جهانشیر جوادی‌زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طول دسترسی شهرستان جاسک به ساحل دریای عمان طولی قابل توجه است، بیان داشت: پلیس در حد توان و امکانات به محدوده سواحل جاسک نظارت می‌کند.
وی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجه سوخت قاچاق در این رابطه اظهار داشت: مأموران سختکوش و پر تلاش انتظامی شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت روز گذشته با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی از حمل و تخلیه سوخت توسط 15 دستگاه خودرو نیسان به یک فروند لنج صیادی در خور شیلات مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه ضمن اعلام آمادگی نیروی انتظامی در راستای مقابله با هرگونه تحرک و قانون‌شکنی گفت: مأموران پس از هماهنگی‌های لازم با همکاری پلیس آگاهی، یگان تکاوری 145 حضرت ابوالفضل (ع) بشاگرد و یک اکیپ از ناو گروه دریابانی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه از خشکی و دریا لنج مذکور را توقیف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی اولیه از لنج صیادی مقدار 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف و پنج نفر از عوامل و عناصر فعال در قاچاق سوخت به هویت معلوم دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جاسک تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه لنج توقیفی و سوخت مکشوفه جهت سیر مراحل قضایی تحویل ناو گروه دریابانی شدند.
جاسک در شرقی‌ترین منطقه هرمزگان قرار دارد.
وسعت و طول سواحل این شهرستان سبب شده است که در این بخش از کشور همیشه قاچاق رونقی چشمگیر از سایر نقاط مرزی داشته باشد.
به دلیل تفاوت قیمت سوخت گازوئیل تولیدی کشور با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس،‌ این سوخت به عنوان یکی از اقلام مورد نظر و مهم قاچاقچیان برای قاچاق به خارج از کشور به شمار می‌رود.
بخش اعظمی از این سوخت برای قاچاق در شرق هرمزگان از فروش سهمیه گازوئیل مازاد برخی از خودروهای مستهلک و از رده خارج تامین می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول