اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فارسان:

امام سجاد(ع) غبار جهل و تحریف را از چهره اسلام زدودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: نقش امام سجاد(ع) زدودن غبار جهل و تحریف از چهره تابناک اسلام بود.

امام سجاد(ع) غبار جهل و تحریف را از چهره اسلام زدودند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر بعد از ظهر امروز در جمع عاشقان امام و ولایت در مسجد جامع  باباحیدر از توابع شهرستان فارسان، اظهار کرد: تداوم ‏و بقاى خط سرخ حسینى مرهون تلاش و مجاهدت امام زین ‏العابدین(ع) است.
وی افزود: چهارمین پیشوا و مقتدای شیعیان با انتقاد شدید از موضع فریبکاران کوفی با حاکمان اموى مبارزه کرد و همواره خلق را به راه راستین اسلام ناب هدایت فرمود.
پوراکبر افشاگرى چهره بنى ‏امیه و بیدارى افکار عمومى را از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: برانگیختن نهضت‏هاى خونخواهى سید و سالار آزادگان از دیگر فعالیت‌های حضرت علی ابن الحسین(ع) بعد از واقعه عاشورا است.
امام جمعه فارسان با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در شام و در حضور یزد، گفت: نقطه اوج سخنان امام سجاد(ع‌) در شام و در حضور یزید، حاکم ستمکار اموی بود، آن حضرت چنان از جنایات یزید پرده برداشت و وی را رسوا ساخت که عرصه بر او تنگ شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از روشنگری‌های امام سجاد، به تدریج انگیزه خونخواهی شهدای کربلا در مردم بیدار شد، لذا پس از حادثه کربلا، قیام‌های متعددی چون جنبش توابین یا قیام مختار به وقوع پیوست.
پوراکبر در ادامه با بیان اینکه امام سجاد (ع) با ورود به شهر مدینه، هم به افشاگری علیه سردمداران ظلم و ستم ادامه داد و هم به تبیین معارف اصیل دین پرداخت، گفت: پس از قیام امام حسین(ع)، جو رعب و اختناق شدید بر جامعه حاکم شده بود و حاکمان اموی، آشکارا و جسورانه‎تر از گذشته به اشاعه فساد می‎پرداختند و ظلم و تعدی را همچنان در سرلوحه برنامه‎های خود داشتند.
امام جمعه فارسان اضافه کرد: امام سجاد(ع) در آن شرایط بسیار سخت و نامساعد، محور کار خود را تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی و بصیرت مردم قرار داد، این درحالی بود که بنی امیه سعی داشتند مردم را به برخی مسایل ظاهری دین سرگرم سازند و از حقیقت آن دور کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مقابل، امام سجاد(ع) تلاش کرد که مردم به معانی و مفاهیم حقیقی دین پی ببرند، این چنین بود که بسیاری از جویندگان علم و دانش، در کنار ایشان گرد آمدند و از سرچشمه زلال علم امام سجاد بهره جستند.
مداحی و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول