اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان:

فضای کسب و کار در کشور به هیچ وجه مساعد نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: فضای کسب و کار در کشور به هیچ وجه مناسب وضعیت موجود نیست.

فضای کسب و کار در کشور به هیچ وجه مساعد نیست
فرامرز مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مشکل نقدینگی برای تولیدکنندگان به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در این زمینه تبدیل شده است.
وی با اشاره به چالش‌های موجود بر سر راه تولید و صنعت در کشور افزود: در همین راستا فروش‌های مدت‌دار به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در این زمینه بدل شده است، تصریح کرد: همین امر سبب عدم رسیدن به موقع نقدینگی به واحدهای تولیدی و صنایع کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی از خریداران و مشتریان نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، توضیح داد: در حال حاضر این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و مباحث موجود پیش‌روی اقتصاد بدل شده است.
عضو هیئت‌ مدیره انجمن صنایع خراسان توضیح داد: عدم همکاری بانک‌ها و همچنین دریافت سود بالای تسهیلات از دیگر چالش‌های پیش رو در فضای کسب و کار محسوب می‌شود.
وی با ابراز تأسف از اینکه بهره‌وری نیروی کار در سطح کشور بسیار پایین است، عنوان کرد: در وضعیت موجود واحدهای صنعتی در صورت دریافت تسهیلات توان بازپرداخت این وام‌ها را با بهره‌های 20 تا 30 درصدی ندارند.
مرادی بیان کرد: پایین بودن قدرت خرید مردم و همچنین واردات بی‌رویه انواع کالاها نیز بر مشکلات افزوده شده است.
وی با اشاره به نقش انجمن مدیران صنایع در اهداف صنعتی و اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: اعضای تشکل‌های صنعتی هیچگاه از حمایت از تشکل‌های خود نباید دست برداشته و باید در راستای تقویت آن کوشا باشند.
عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان یادآور شد: تشکل‌ها باید به گونه‌ای رفتار کنند که اعضا همواره خود را عضو خانواده تشکل دانسته و مسئولان آنها را محرم اسرار خود تلقی کنند.
وی بیان داشت: همسویی اعضا و مسئولان تشکل‌ها از دیگر عوامل موثر در بهبود روند موجود در صنایع و حل مشکلات طرفین است.
مرادی با تأکید بر این مطلب که صنعت و تولید نیازمند نگاه ویژه‌تری توسط دولت هستند، افزود: باید همه با هم‌صدایی نسبت به حل مشکلات احتمالی در روند کار اقتصادی کشور و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال جاری تلاش جهاد گونه انجام دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول