اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

‌ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در درمان ناباروری به شمار می‌آید‌ / 3 میلیون زوج در کشور صاحب فرزند نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در درمان ناباروری است، گفت: در 10 درصد ازدواج‌ها زوج‌ها نابارور هستند و 3 میلیون زوج ایرانی صاحب فرزند نمی‌شوند.

‌ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در درمان ناباروری به شمار می‌آید‌ / 3 میلیون زوج در کشور صاحب فرزند نمی‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدرضا رضایی بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری اظهار داشت: در 10 درصد ازدواج‌ها زوج‌ها نابارور هستند و 3 میلیون زوج در کشور صاحب فرزند نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه سالانه 15 درصد نیز به این آمار اضافه می‌شود، افزود: ناباروری یکی از پنج علت طلاق در کشور است و ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در درمان ناباروری به شمار می‌آید.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 60 مرکز درمان ناباروری در ایران وجود دارد، ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک شهرستان جهرم به عنوان شصت و یکمین مرکز درمان ناباروری در جنوب ایران فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی با بیان اینکه در روش‌های درمان ناباروری تنها 30 درصد موفقیت حاصل نمی‌شود بیان کرد: امیدواریم با روش‌های درمانی جدیدی که در آینده ابداع می‌شود، مشکل این 30 درصد نیز حل شود.
نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بسیار زیاد درمان ناباروری در ایران خاطرنشان کرد: بسیاری از زوج‌های نابارور به سبب عدم تمکن مالی، قادر به مراجعه مراکز درمان ناباروری نیستند، از این رو ضروری است که در این زمینه برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.
این مسئول با بیان اینکه با مجهز شدن علوم به روش‌های نوین درمان ناباروری مشکل ناباروری در دنیا رفع شده، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و آموزش زوج‌های نابارور دغدغه آن‌ها را رفع کرده و با رعایت تمام مسائل فقهی و حقوقی زمینه فرزنددار شدن آن‌ها را مهیا کنیم.
رضایی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به پیگیری و اختصاص بودجه لازم و همچنین برخورداری زوج‌های نابارور از خدمات بیمه‌ای، اقدام کنند، خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تا کنون چند نشست در این زمینه برگزار کرده و به موضوع نهادهای بیمه‌گر که کمترین خدمات را در این مورد عرضه می‌کنند، پرداخته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول