اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیروزآبادی در همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس ـ1:

روزهای 9 و 19 دی ماه را باید یوم‌الله مهدوی نامید

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران همان‌هایی بودند که قیام خونین 19 دی را پدید آورده و در 9 دی ماه نیز امت امام به صورت خودجوش وارد صحنه شدند بنابراین این دو روز را می‌توان یوم‌الله مهدوی نامید.

روزهای 9 و 19 دی ماه را باید یوم‌الله مهدوی نامید
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سرلشگر سید حسن فیروزآبادی در همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد با اشاره به درخشش موعود‌باوری در مبارزات تاریخی علمای شیعه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: این سه مورد ریشه در یکدیگر داشته و نمی‌توان آنها را از یکدیگر جدا ساخت.
وی افزود: موعودباوری از آیات قرآن نشأت می‌گیرد و این مسئله بنیاد و اساس امام و امت در تداوم تاریخ است و شگفتی‌های اسلام ناب محمدی(ص) که یکی از آنها دفاع مقدس تلقی می‌شود ریشه در همین امر دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به قیام 19 مردم قم گفت: غیرت دینی مردم این شهر در دفاع از امام امت سبب‌ساز این مسئله شد و در 9 دی نیز تمام مردم ایران برای دفاع از ولی‌فقیه حاضر به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه اطاعت از اولی‌الامر در زمان غیبت یکی از دستورات امام زمان(عج) است افزود: مفسران اهل تسنن نیز با مطالعات خویش متوجه شده‌اند که امام دوازدهم زنده است.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: قرآن کریم صریحا امنیت ملی را به اولی‌الامر ارجاع داده است بنابراین او باید همواره زنده و حاضر باشد و در میان مردم زندگی کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروزی از آن حزب‌اللهی است که از ولی امر خویش اطاعت می‌کند گفت: نفوذ امام خمینی(ره) در میان مردم به دلیل این مسئله بود که ایشان نایب امام عصر(عج) بوده و درخشش امامت و امت در طول تاریخ نیز گویای این امر است.
وی با اشاره به قرارداد تنباکو و اعتراض علمای شهرهای مختلف ایران ابراز کرد: بسیاری از روحانیون برجسته کشور در این زمینه وارد صحنه شده و این مسئله را به میرزای شیرازی اطلاع دادند و در آن هنگام،‌ فتوای تحریم دخانیات توسط این مرجع تقلید قدرتمندترین شاه قاجار را مجبور به فسخ قرارداد کرد و از این جا می‌توان به قدرت نفوذ نیابت امام زمان(عج) پی برد.
فیروزآبادی فرمان امام خمینی(ره) به منظور لغو حکومت نظامی 21 بهمن سال 57 را یکی دیگر از موارد نفوذ ایشان در مردم دانست و افزود: رهبر کبیر انقلاب حکومت نظامی را غیرشرعی اعلام کرده و خواستار حضور مردم در خیابان‌ها و مبارزه با حکومت شاهنشاهی شد و مردم نیز با حضور به موقع خود موجب شکست حکومت نظامی و پیروزی انقلاب شدند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیوند امام و امت در ایران موجب اقتدار مهدوی و موعودباوری در ایران شده است زیرا در طول تاریخ پس از انقلاب این مسئله در راهپیمایی‌های مختلف دیده شده است.
وی با بیان اینکه موعودباوری انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند افزود: فرمان‌های زیادی از سوی امام خمینی(ره) در طول جنگ تحمیلی صادر شده و محاصره دشمن بر شهرهای مختلف کشور را درهم شکست.
فیروزآبادی به تعدادی از شهرهایی که آزادی آنها به نظر بسیاری از کارشناسان نظامی غیر قابل ممکن بود اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه نباید امام را بدون امت مورد بررسی قرار داد زیرا ملت ایران همان‌هایی بودند که قیام خونین 19 دی را پدید آورده و در 9 دی ماه نیز امت امام به صورت خودجوش وارد صحنه شدند بنابراین این دو روز را می‌توان یوم‌الله مهدوی نامید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح موعودباوری را موجب بیمه شدن تداوم انقلاب دانست و تاکید کرد: موعودباوری و مهدویت باید همچنان ماندگار بماند و رهبر معظم انقلاب نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده است که دست قدرت الهی و روح حسینی و مهدوی در حوادث انقلاب تاثیر داشته است.
وی افزود: همه دستاوردهای معنوی و پیروزی‌های دفاع مقدس مربوط به موعودباوری است زیرا تجلی مکتب به عنوان رکن اساسی،‌ در امامت بروز می‌یابد.
فیروزآبادی با اشاره به وجود همه معارف مربوط به مهدویت و تاثیر غیرمستقیم امام زمان(عج) بر جامعه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: دفاع مقدس میدانی برای اثبات حقانیت معارف مهدوی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جشن‌های منتسب به امام زمان(عج) و دعا برای تعجیل در فرج را از عوامل موثر در ارتقا فرهنگ موعودباوری دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره می‌فرمود که انقلاب اسلامی ایران بارقه‌ای از انقلاب جهانی مهدی است و این امر در باور رهبر کنونی انقلاب نیز وجود دارد.
وی افزود: به عقیده بسیاری از شهدای والامقام، انتظار به معنای آمادگی برای قیام است و اراده خداوند بر این قرار گرفته که تلاش مجاهدان در راه خویش را به ثمر برساند و خواسته آنها را برای برقراری حکومت عدل جهانی محقق سازد.
فیروزآبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران راه را برای تامین شرایط ظهور امام عصر(عج) باز کرده است گفت: ایران اسلامی نجات‌بخش بیداری اسلامی است زیرا امروز ملت‌های مسلمان به دنبال معانی ناب اسلامی هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول