اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان:

مبارزه با قاچاق کالا نیازمند اقدامات نرم‌افزاری است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا باید اقدامات نرم‌افزاری و فرهنگی صورت گیرد.

مبارزه با قاچاق کالا نیازمند اقدامات نرم‌افزاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان، رضا اردونی در ارتباط با مضرات قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید اقدامات فرهنگی و نرم‌افزاری را انجام داد که این مهم بهتر از اقدامات سخت‌افزاری و مقابله‌ای است.
وی با بیان اینکه بهترین بسترها و فضاها برای نهادینه کردن این فرهنگ‌سازی و بحث نرم‌افزاری برخورد کردن با قاچاق کالا و ارز، مدارس و فضاهای آموزشی است، تصریح کرد: زیربنای مبارزه درست و سالم در این مقوله باید در راستای کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان عوامل تولید را نیروی انسانی، مدیریت، سرمایه و منابع طبیعی دانست و ادامه داد: نیروی انسانی و مدیریت از عوامل بسیار مهم نظام تولید محسوب می‌شوند.
اردونی با اشاره به استقبال بیشتر مردم برای خرید کالاهای خارجی و دلایل این امر افزود: وقتی نیروی انسانی ناکارآمد و مدیریت درستی بر تولید کالاها نباشد بدیهی است که تولیدات کیفیت مناسب نداشته و قیمت آن رقابتی نخواهد بود.
وی یادآور شد: تربیت نسل آینده به عنوان نسلی کارآمد و مدبر یکی دیگر از رسالت‌های آموزش و پرورش است که باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: همچنین در کشور منابع طبیعی و ملی خوبی برای تهیه مواد اولیه تولید کالاها داریم و استفاده درست از این منابع مستلزم نیروی انسانی توانمند و کارآمد و مدیریت صحیح است.
اردونی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اضافه کرد: آموزش و پرورش در کنار تعلیم و تربیت اسلامی و رشد علمی نسل جوان نیز باید به مسائل اقتصادی توجه لازم را داشته باشد.
وی گفت: تا کی باید در کشور با بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت سخت‌افزاری عمل شود باید فرهنگ‌سازی درست در این راستا در مدارس و از همین سنین نوجوانی و جوانی در کشور آغاز شود تا کالاهای قاچاق و کالاهای خارجی مورد مصرف قرار نگیرد و برای مبارزه با این امر باید روی به مباحث فرهنگی و نرم‌افزاری بیاوریم.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اظهار داشت: تمامی کالاهایی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود به عنوان کالای قاچاق شناخته می‌شود و کالایی غیر مجاز و قاچاق نیست که به طور قانونی و از گذرگاه‌های رسمی وارد کشور شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول