اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد:

افزایش 160 درصدی قاچاق کالا در گمرک اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در هشت ماهه اول امسال میزان قاچاق کالا در گمرکات استان اردبیل بیش از 160 درصد افزایش یافته است.

افزایش 160 درصدی قاچاق کالا در گمرک اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک شهر بیله‌سوار اظهار داشت: از نظر حجم نیز یک رشد 100 درصدی را در میزان قاچاق کالا از گمرکات شاهد بودیم به طوری که 43 درصد پرونده‌های تشکیل شده در این ارتباط افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌ریزی‌های منسجم برای جلوگیری از قاچاق کالا در گمرکات و همچنین خریداری دستگاه‌های پیشرفته برای کنترل این امر برخی اقدامات پیشگیرانه نیز در گمرکات استان انجام شده و یا در دست اقدام است تا بتوانیم در یک حرکت مناسب میزان قاچاق را به حداقل برسانیم.
عباس‌زاده خاطر نشان کرد: در همین مدت در گمرکات استان اردبیل به ارزش 23 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده و افراد متخلف با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه ارجاع داده شدند.
این مسئول شکل‌گیری 28 پرونده در این ارتباط در گمرکات استان خبر داد و اضافه کرد: جریمه‌های دریافتی نیز از این محل بیش از 100 میلیون تومان بوده که در این حوزه نیز یک رشد 100 درصدی را شاهد هستیم.
وی در عین حال از کاهش درآمدهای گمرکات استان خبر داد و گفت: با یک کاهش 40 درصدی کل درآمد گمرکات استان در هشت ماهه اول امسال بیش از 23 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل گمرکات استان اردبیل با بیان این‌که گمرک بیله‌سوار از توانمندی‌های خوبی در حوزه صادرات و واردات به ویژه صادرات چمدانی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به قابلیت و توانمندی این گمرک امیدواریم در فرصت مناسب از این ظرفیت نیز بتوانیم استفاده کنیم.
به گزارش فارس، در این جلسه رئیس گمرک بیله‌سوار نیز از رشد 85 درصدی تردد مسافر از گمرکات در نیمه‌اول امسال خبر داد.
اردشیر محمدی افزود: در همین مدت بیش از 580 هزار مسافر از طریق گمرک بیله‌سوار تردد کردند.
وی مهم‌ترین دلیل افزایش تردد مسافران و گردشگران از این گمرک را استفاده شهروندان جمهوری آذربایجان از امکانات بهداشتی، درمانی، خرید کالاهای مصرفی و زیارت اماکن مذهبی کشورمان و عراق اعلام کرد.
محمدی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که 4 هزار و 700 تن انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی به ارزش 3 میلیارد ریال در این گمرک جابه‌جا شده است، تصریح کرد: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول