اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد بخش جراحی قلب باز در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نخستین بخش جراحی قلب باز در این استان ایجاد می‌شود.

ایجاد بخش جراحی قلب باز در خراسان شمالی
محمدرضا مجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه اخیراً نشستی در معاونت راهبردی برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست این پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: به محض ابلاغ اعتبارات بخش جراحی قلب باز در یکی از بیمارستان‌های این استان راه‌اندازی خواهد شد.
مجدی در ادامه با اشاره به قول مساعد وزارت بهداشت و درمان برای اختصاص دستگاه شتاب دهنده خطی برای رادیوتراپی تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شده تا یک دستگاه از 4 دستگاهی که وزارت بهداشت وارد کشور کرده به خراسان شمالی اختصاص یابد.
وی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات 10 میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی از سوی بانک ملت برای خرید یک دستگاه MRI گفت: این دستگاه هم اکنون در بیمارستان امام علی (ع) نصب و راه اندازی شده و مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز و راه اندازی بخش‌های پزشکی را در ارتقای سطح سلامت استان مهم برشمرد و گفت: این امر موجب شده تا از مراجعه بیماران خراسان شمالی به سایر استان‌ها کاهش یابد.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل بیمارستان فاروج تصریح کرد: این بیمارستان هم اکنون برای تجهیز در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.
مجدی تأمین نیروهای مورد نیاز این بیمارستان را یادآور شد و گفت: برای تأمین نیروهای این مرکز بیمارستانی مجوز استخدام 40 نفر گرفته شده است.
به گفته وی، برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی همچنین مجوز جذب 160 نیرو گرفته شده که در آینده نزدیک جذب این دانشگاه خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نیروهای مورد نیاز این دانشگاه در قالب آزمون استخدامی جذب خواهند شد، اظهار داشت:‌ در این آزمون خانواده معظم شهدا سهمیه داشته و بر اساس اولویت به استخدام این دانشگاه در خواهند آمد.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان همچنین از تبدیل وضعیت 30 نیروی قراردادی به پیمانی کارکنان این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ این افراد از میان نیروهای قراردادی که تحصیلات دانشگاهی که حداقل دارای مدرک فوق دیپلم با رشته های تحصیلی مرتبط با پست‌های سازمانی بوده و دارای بیش از 10 سال سابقه کاری هستند، تبدیل وضعیت داده می‌شوند.
وی اختصاص 6 سهمیه مازاد بر سهمیه معمول بورس تحصیلی دوره دکترای تخصصی (PHD) اختصاصی برای مدیران به دانشگاه علوم پزشکی این استان را یکی از توفیقات برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان استان برشمرد.
خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، حدود 870 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول