اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد:

مایه‌کوبی 18هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار و 158 رأس گاو و گوساله و بیش از 14 هزار و 674 رأس گوسفند و بز ‌علیه بیماری بروسلوز در فهرج واکسینه شده‌اند.

مایه‌کوبی 18هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز در فهرج
مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در فهرج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار و 158 رأس گاو و گوساله و بیش از 14 هزار و 674 رأس گوسفند و بز ‌علیه بیماری بروسلوز در فهرج واکسینه شدند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون دام‌ها و سرعت بخشیدن به انجام عملیات واکسیناسیون‌ بخشی از این کار توسط بخش خصوصی اجرا شده است.
بمان‌دشتی افزود: تب مالت یک بیماری میکروبی و شایع بین انسان و دام است که از طریق مواد لبنی و غیر پاستوریزه‌ و عدم حرارت دیدن مناسب شیر به انسان منتقل می‌شود.
‌وی به راه‌های انتقال این بیماری اشاره کرد و گفت: این بیماری از طریق مثانه، ‌پستان‌ و جفت دام مبتلا در اثر تماس مستقیم به انسان منتقل می‌شود.
بمان‌دشتی عنوان کرد: تب مالت یک بیماری مسری است که درمان قطعی ندارد و استراتژی دامپزشکی در راستای حذف دام بیمار از جمعیت دامی کشور است.
وی با اشاره به اقدامات ‌شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج برای تشخیص و کنترل بیماری تب مالت‌ اذعان کرد: به طور مرتب گاوداری‌های این شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی مورد تست تشخیص قرار بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند و تاکنون بیش از 573 ‌مورد تست صورت گرفته است.
بمان‌دشتی از شهروندان خواست نسبت به مصرف شیر و سایر فرآورده‌های لبنی غیر پاستور‌یزه جدا خوداری کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول