اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان خبر داد

انعقاد 2 قرارداد فناوری تولید سوسیس و سوپ ماهی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان شیلات ایران گفت: دو قرارداد در نمایشگاه فن‌بازار تهران، در زمینه فناوری تولید سوسیس ماهی و پودر سوپ ماهی منعقد شد.

انعقاد 2 قرارداد فناوری تولید سوسیس و سوپ ماهی
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حسن جلیلی بعد از ظهر امروز در جلسه مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان مستقر در این شهرستان، نتایج عرضه تولیدات تازه این مرکز در فن‌بازار تهران را تشریح کرد.
وی با اشاره به عرضه دستاوردهای مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان در نمایشگاه فن‌بازار اظهار داشت: در هفته پژوهش امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان از مراکز تابعه موسسه تحقیقات شیلات ایران توانست تعدادی از دستاوردهای تحقیقاتی خود را به بازدید کنندگان نمایشگاه فن‌بازار معرفی کند.
این مسئول با بیان اینکه دستاوردهای ارائه شده مورد استقبال و تقاضای چندین شرکت داخلی قرار گرفته است، افزود: مقرر شده تا در پایان فن‌بازار با آنها تفاهمنامه مبادله شود.
وی ادامه داد: از جمله فناوری‌هایی که منجر به انعقاد قرارداد شد شامل فناوری تولید سوسیس ماهی و فناوری تولید پودر سوپ ماهی است.
به گفته جلیلی، مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان یکی از مراکز تابعه موسسه تحقیقات شیلات ایران است که به عنوان تنها مرکز تخصصی در سطح ملی در زمینه تحقیقات فرآوری آبزیان فعالیت می‌کند.
وی با برشمردن سیاست مرکز مذکور بیان داشت: از سیاست‌ها و اهداف کلان این مرکز ایجاد تنوع در فرآورده‌های شیلاتی با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و در نهایت عرضه تکنولوژی تولید محصولات نوین شیلاتی به بخش‌های خصوصی مرتبط برای تولید صنعتی و در نتیجه افزایش سرانه مصرف آبزیان، درآمد، ارزش افزوده، سهم اشتغال بخش صنایع شیلاتی کشور است.
رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان شیلات ایران، توجه به رویکرد ارزنده تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و استفاده از فرصت‌های مغتنم برگزاری فن بازار ملی در کشور را از اهداف این مرکز عنوان کرد.
وی افزود: این مرکز با ارائه دستاوردهای قابل تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکلات، ارتقای تولید، توسعه پایدار و نیز کاهش وابستگی به کشورهای خارجی اعلام می‌کند.
جلیلی، خمیر آماده مصرف ماهی را یکی از فرآورده‌های مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان معرفی کرد و اظهار داشت: آبزیان قابلیت تبدیل شدن به فرآورده‌های مختلف را دارند. 
وی از اجرای بیش از 50 پروژه تحقیقاتی فرآوری آبزیان در این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و به موسسه تحقیقات شیلات ایران پیوسته است. 
این مسئول، تولید انواع برگر و فینگر در نقاط مختلف کشور را از جمله فعالیت‌های این مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: در تولید پفک ماهی وارد فاز صنعتی شدیم ضمن اینکه فرآورده فیش‌بال و کوفته ماهی نیز به صورت انبوه تولید می‌شود.
وی، استفاده از فیش‌بال در کنسروها را یکی از تحقیقات در دست اقدام مرکز ملی تحقیقات فرآورده‌های آبزیان عنوان کرد و گفت: تقاضا برای برگر ماهی به دلیل آماده مصرف بودن و افزایش آگاهی مردم نسبت به محصولات دریایی بسیار بالاست. 
جلیلی، از اجرای پروژه تحقیقاتی بررسی امکان استفاده از ژلاتین استخراج شده از فرآوری کپور ماهیان پرورشی در تولید کره کم‌‌چرب در این مرکز خبر داد و بیان داشت: تعیین امکان تولید کره رژیمی کم چرب با استفاده از ژلاتین استخراج شده از زائدات پوست و استخوان باقی‌مانده از فرآیند تولید گوشت چرخ کرده کپور ماهیان پرورشی کشور هدف اصلی این مرکز است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول