اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

9 دی موضع‌گیری بر مبنای بصیرت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: 9 دی موضع‌گیری بر مبنای بصیرت عمیق مردم ایران اسلامی بود.

9 دی موضع‌گیری بر مبنای بصیرت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حماسه 9 دی برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.
وی با اشاره به حماسه تاریخی 9 دی ماه ملت ولایت‌مدار ایران، تصریح کرد: این حماسه تحت عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، پاسخ قاطع و دندان شکنی بر توطئه‌های استکبار جهانی، هتاکی‌های جریان برانداز داخلی، شرارت‌های فتنه‌گران آلت دست استکبار و هرزگی‌های منافقان، سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در روز عاشورا بود.
این مسئول تشخیص به موقع عمق توطئه، نشأت گرفتن این حماسه از ایمان و اعتقاد مردم، تشخیص به موقع وظیفه اسلامی و انقلابی، درست تشخیص دادن اهداف استکبار و فتنه‌گران و موضع‌گیری بر مبنای بصیرت عمیق را از جمله ویژگی‌های حماسه 9 دی برشمرد.
موسوی‌شکوری بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه استکبار و فتنه‌گران تأکید کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از مردم به حضور گسترده و پرشور بر سر صندوق‌ها، بر هوشیاری در برابر توطئه‌های استکبار و فتنه‌گران تأکید کرد.
این مسئول هماهنگی فتنه‌گران با استکبار در تحریم انتخابات، تلاش برای پایین آوردن درصد مشارکت مردم، اعتراض به رد صلاحیت‌ها، به وجود آوردن موج تبلیغاتی علیه انتخابات و تبلیغ وجود تقلب در رأی گیری را از جمله ابزارهایی معرفی کرد که احتمالاً در ایام انتخابات از ناحیه استکبار و فتنه‌گران مطرح شود.
موسوی‌شکوری در ادامه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان (ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود: «خداوند اعتقاد به توحید خویش را نمی‌پذیرد مگر با اعتراف به نبوت محمد (ص) و هیچ عملی را نمی‌پذیرد مگر با پذیرش ولایت کسی که به ولایتش دستور داده است.»
وی افزود: امیرمؤمنان (ع) در خطبه دیگر می‌فرماید: «خداوند پیامبر (ص) را مبعوث کرد تا بندگانش را از عبادت بندگان بسوی عبادت خود، از طاعت بندگان به سوی طاعت خویش و از ولایت بندگان به سوی ولایت خویش فراخواند.»
این مسئول اعلام کرد: دینداری منهای ولایت مفهوم ندارد.
خطیب جمعه خوی به ولایت و واجب الاطاعه بودن ائمه (ع) اشاره و اظهار داشت: بر اساس مفاد آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع)، دین هیچ دینداری پذیرفته نیست مگر این که ولایت اهل بیت (ع) را پذیرفته باشد. 
موسوی‌شکوری تصریح کرد: خداوند در آیه 59 سوره نساء می‌فرماید: «ای کسانیکه ایمان آورده‌اید از خدا فرمان برید و از پیامبر (ص) و اولیای امر خود اطاعت کنید.» و از امام صادق (ع) روایت شده فرمود: «مائیم کسانی که خداوند اطاعت از ما را واجب کرد و برای مردم جز شناخت ما روا نیست و در شناخت ما بهانه ندارند، هر که ما را بشناسد مؤمن و آنکه انکار کند کافر است.»
انتهای پیام/غ20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول