اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سه‌گانه لرستان:

ورزش‌های سه‌گانه لرستان را دریابید

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سه‌گانه استان لرستان گفت: ورزش‌های سه‌گانه لرستان را دریابید، نبود اسپانسر در ورزش لرستان به یک معضل تبدیل شده است.

ورزش‌های سه‌گانه لرستان را دریابید
اصغر بهرامی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: هیئت سه‌گانه استان لرستان از هیئت‌های برتر کشور محسوب می‌شود، این هیئت کار خود را به صور مستقل از سال 85 آغاز نموده و تاکنون موفق به کسب عناوین قهرمانی در رده‌های سنی مختلف شده است.
بهرامی تصریح کرد: هیئت ورزش‌های سه‌گانه لرستان از ابتدا در زیر مجموعه هیئت دو و میدانی قرار داشته و از سال 85 فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرده است، که از همان ابتدای تشکیل موفق به کسب مقام اول رده جوانان کشور در تبریز شد.
وی گفت: در سال 86 در رده‌های تیمی و انفرادی جوانان مقام اول، در سال 87 در مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان که در مریوان برگزار شد، مقام اول و در سال87 نیز مقام دوم را کسب کرد.
رئیس هیئت سه‌گانه استان لرستان اظهار داشت: این هیئت در سال 89 موفق به کسب مقام سوم کشور و در سال جاری نیز مقام سوم این رشته ورزشی را به دست آورده است.
وی از عضویت ورزشکاران نابغه لرستانی در تیم ملی سه‌گانه خبر داد و گفت: در حال حاضر چند بازیکن لرستانی طاهری، همت خواه، وثوقی و مقدسی موفق شده‌اند با صعود به رده‌ای بالاتر مجوز ورود به تیم ملی را کسب کنند.
بهرامی با اشاره به کمبود امکانات در لرستان گفت: باوجود توسعه همه جانبه سایر استان‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی استان لرستان همچنان با مشکل روبه‌روست و عدم توجه به لرستان سبب فقر استان در همه زمینه‌ها به ویژه بخش ورزشی شده است.
وی عدم وجود اسپانسر را از موانع توسعه ورزشی لرستان دانست و گفت: متأسفانه ورزشکاران و استعدادهای ورزشی استان لرستان به علت عدم وجود اسپانسر و فقر ورزشی بر سایر استان‌ها به مسابقه می‌پردازند، زیرا استان لرستان حتی برای اعزام بازیکنان به مسابقات قهرمانی با مشکل مواجه است.
وی در رابطه با ورزش بانوان گفت: طی چهار سال گذشته از زمان تاسیس هیئت تاکنون تلاش شده بخش بانوان و و آقایان در شهرستان‌ها فعال باشد و در شهرستان‌های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز این رشته ورزشی وجود دارد، که در تلاش هستیم آن ‌را در 9 شهرستان دیگر فعال کنیم.
بهرامی گفت: ورزش سه‌گانه سختی خود را دارد و نیازمند امکانات بسیاری است و در اینجا ورزشکاران این رشته را به عنوان مردان آهنین می‌شناسند، یعنی فرد بزرگ‌سال 1500 متر شنا می‌کنند، سپس 40 کیلومتر دوچرخه رکاب می‌زند و در نهایت 10کیلومتر می‌دود بنابراین کمتر کسی به سمت این ورزش روی می‌آورد.
وی افزود: عمر قهرمانی ورزشی سه‌گانه بسیار کوتاه بوده به طوری که ورزشکار بیش از  چهار تا پنج سال دوام نمی‌آورد و نیاز به حمایت مسئولان دارد.
رئیس هیئت سه‌گانه لرستان گفت: تغذیه، امکانات ورزشی، سالن و سایر امکانات شنا و دو صحرانوردی از ملزومات این رشته ورزشی است.
 وی افزود: هیئت سه‌گانه خود را مدیون هیئت شنا، دوچرخه سواری و دومیدانی می‌داند، که تاکنون حمایت‌های بی‌دریغی از این هیئت داشته و مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان نیز در این رابطه بسیار خوب عمل کرده است.
بهرامی گفت: لرستان در ورزش بانوان از استان‌های فعال و پیش‌رو کشور محسوب می‌شود و 40 ورزشکار زن در شهرستان‌های مختلف استان داریم، که این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند.
 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته موفق به کسب عنوان هشتم کشور شدیم، گفت: تیم لرستان همواره جزء 10 تیم بر کشور محسوب شده است، اما به علت عدم وجود امکانات مشکلاتی وجود دارد.
رئیس هیئت سه‌گانه استان آینده‌ای تاریک را برای هیئت پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: در صورتی که به حالت فعلی پیش برویم هیئت روزبه روز ضعیف‌تر می‌شود.
بهرامی تصریح کرد: لرستان این استعداد را دارد، که در دنیا حرف اول را بزند اما این در صورتی است، که همه مسئولان یاری کنند.
وی گفت: تاکنون 10 مربی به کلاس‌های مربیگری تهران اعزام شده و آموزش دیده‌اند، لرستان جزو تیم‌های برتر کشور در این رابطه است و در فدراسیون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
بهرامی تصریح کرد: در صورت همکاری فدراسیون کلاس‌های آموزش و مربیگری در استان برگزاری می‌کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول