اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و معدن کرمان خبر داد

آغاز طرح مردمی مبارزه با قاچاق کالا در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طرح مردمی شبنم به منظور شناخت کالای قاچاق در استان کرمان آغاز به‌کار کرد.

آغاز طرح مردمی مبارزه با قاچاق کالا در کرمان
محمد عابدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اجرایی شدن طرح شبنم در استان کرمان اظهار داشت: یکی از راه‌های شناخت کالای جعلی و قاچاق وارداتی نداشتن بارکد و یا مخدوش بودن آن بر روی کالا است.
عابدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این حق مردم است که به عنوان مشتری، بازرسی و با حساسیت تمام با کالای جعلی و قاچاق و عرضه کنندگان آن از طریق مراجع قانونی مبارزه کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح شبنم به عنوان شبکه بازرسی و نظارت مردمی در کشور و استان کرمان در حال انجام است، افزود: برای مشارکت در این طرح کافی است با گوشی همراه دوربین‌دار از کالای قاچاق و متخلف فیلم تهیه و بارکد آن را با ارسال پیامک به شماره 3000392 در اختیار نهادهای نظارتی قرار دهند.
عابدی‌نژاد جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی و قاچاق را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: عرضه کالای قاچاق موجب اختلال در سیستم اقتصادی کشور و فرار از مالیات، رانت‌خواری و غیره می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح شبکه بازرسی مردمی ایجاد سامانه‌ای است که همه مردم را به یاری می‌طلبد، تصریح کرد: با اجرایی شدن هر چه بهتر این طرح امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات تقویت می‌شود و این طرح در اجرایی شدن سیاست‌های دولت در کنترل بسیار موثر است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعلام اینکه مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه هر کالای دارای بارکد را استعلام کرده تا حقیقی و یا جعلی بودن آن مشخص شود، گفت: نهادهای نظارتی مشوق‌هایی را برای گزارشات متعدد یک فرد پس از بررسی لازم منظور می‌دارند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه مصوبه هیئت وزیران در سال 1385 آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی که به نوعی فعالیت تجاری و بازرگانی دارند، باید نسبت به دریافت کد ملی اقدام کنند، افزود: در همین راستا صدور و تمدید تمام پروانه‌های بهداشتی، صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری و عرضه کالا در فروشگاه‌ها و دریافت مشوق‌های صادراتی فقط با ارائه کد ملی «ایران کد» انجام‌پذیر است.
عابدی نژاد با بیان اینکه در راستای اجرای طرح رهگیری «کدینگ» کالاهای وارداتی باید با کد رهگیری طرح شبنم و الصاق آن از گمرکات ترخیص شود، ابراز داشت: در حال حاضر لوازم خانگی، رایانه و ملحقات، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی و دارویی شامل طرح شبنم می‌شوند.
انتهای پیام/غ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول