اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انتشارات دانشگاه تبریز

کتاب جغرافیای مخاطرات منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب جغرافیای مخاطرات با هدف پرداختن به انواع مخاطرات در جهان حاضر و مقایسه آن با دوران گدشته از سوی انتشارات دانشگاه تبریز منتشر شد.

کتاب جغرافیای مخاطرات منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب جغرافیای مخاطرات تالیف رمضان اوزی با ترجمه محمد ظاهری دانشیار دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز از سوی انتشارات دانشگاه تبریز چاپ و در اختیار دانش‌پژوهان قرار گرفت.

جهان ما از آغاز خلقت تاکنون، متأثر از انفجارات آتشفشان‌ها، زلزله‌ها و طوفان‌های شدید بوده همچنان هم خواهد بود و بدون شک این بلایا تاکنون نابودی میلیون‌ها جاندار را به دنبال داشته است.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که در سال‌های اخیر به موازات افزایش تعداد بلایا در خسارات و تلفات جانی و مالی نیز افزایش قابل توجهی مشاهده می‌شود. 

در کره زمین، مخاطرات طبیعی روز به روز زیاد شده و در این خصوص سال 2000 پر مخاطره‌ترین سال به شمار می‌رود، در این سال تعداد بلایای طبیعی در مقایسه با سال قبل با 100 مورد افزایش در مجموع به 851 مورد رسیده است.

مولف در کتاب حاضر با پرداختن به انواع مخاطرات از قبیل مخاطرات آب و هوایی، زمین ساختی، هیدرولوژیکی، بیولوژیکی، اجتماعی و تکنولوژیکی، به تاثیرات مخاطرات و پیامدهای آن پرداخته و در بخش پایانی از مدیریت مخاطره سخن گفته است.

این کتاب به عنوان کتاب درسی برای دانشجویان رشته جغرافیا و نیز دانشجویان رشته‌هایی که درس «جغرافیای مخاطرات» در آنها تدریس می‌شود، نگاشته شده است.

در ضمن مولف در تدوین آن سعی نموده است تا به عنوان یک منبع علمی مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

محمد ظاهری این کتاب را با قلمی شیوا و جملاتی سلیس ترجمه کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول